خبرگزاری کار ایران

بیشترین آمار اهدای عضو در فروردین ماه امسال

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۹۷

به نسبت سالهای گذشته در فروردین ماه امسال بیشترین تعداد اهدای عضو را داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج فاضل، رییس انجمن جراحان در نشست خبری تشریح برنامه های روز ملی اهدای عضو که امروز برگزارشد، گفت: برای پیوند اعضا و استفاده از عضو جسد به دو اجازه شرعی و قانونی نیاز داشتیم، در اردیبهشت سال ۶۸ امام فتوای اهدای عضو را دادند که یکی از بزرگترین راه های نجات افراد محسوب می‌شود.

در ادامه ساناز دهقان رئیس فراهم آوری پیوند اعضا در این  نشست درخصوص آمار اهداکنندگان اعضا گفت: ۹۲۳ مورد اهدا عضو مرگ مغزی در سال ۲۰۱۸ داشته ایم که رتبه جهانی ما نیز ۳۹ شد. همچنین در سال ۲۰۱۷، ۹۲۶ مورد اهدای عضو داشتیم که رتبه جهانی ما نیز ۳۷ بوده است.

دهقان تصریح کرد: به نسبت سالهای گذشته در فروردین ماه امسال بیشترین تعداد اهدای عضو را داشته ایم.

‌وی در ادامه اظهار کرد: سال ۹۸ سامانه ریجستری پیوند قلب و کبد راه اندازی شده و در نیمه دوم سال کار خود را آغاز می کند.

 کتایون نجفی‌زاده، مدیر عامل انحمن اهدای عضو ایرانیان در ادامه گفت گفت: این انجمن با هدف حمایت از اهدای عضو و کمک به وزارت بهداشت در این زمینه راه اندازی شده است که در این راستا پزشکان متخصص، هنرمندان، ورزشکاران و سایر نهادها کمک کرده و پیشرفت های قابل توجهی داشته باشیم.

نجفی زاده تصریح کرد:با درایت حمایت وزارت بهداشت،ایجاد سامانه ثبت و فراهم آوری اعضا به انجمن اهدای عضو ایرانیان واگذار شد که فاز اول این پروژه شروع به کار کرده است.همیجنین در زمینه فرهنگسازی اقدام به برگزاری جشن نفس کرده ایم که امسال به شکل دیگری برگزار خواهد شد.

وی گفت :با توجه به این که در دنیا رتبه مناسبی در اهدای عضو نداریم باید به مقوله فرهنگسازی در این زمینه توجه جدی شود‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز