خبرگزاری کار ایران

غلامی در دانشگاه شیراز مطرح کرد:

ضرورت توجه بیشتر به علوم انسانی

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۹۹۵

وزیر علوم در جمع هیئت‌رئیسه و اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت جایگاه علوم انسانی در پیشرفت پایدار جامعه، بر ضرورت توجه بیشتر به آن تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در نشست مشترک با هیئت رئیسه و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شیراز که در تالار دکتر مصطفوی این دانشگاه برگزار شد، بر ضرورت توجه بیشتر به علوم انسانی تاکید کرد و اظهار داشت: علوم انسانی جوشیده از درون جامعه است و با تعامل حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها می‌توانند برای ارتقا و تحول علوم انسانی اقدامات موثری را انجام دهند.

وی افزود: امروزه دانش‌آموزان مستعد از رشته‌های علوم انسانی و حتی علوم پایه و مهندسی استقبال نمی‌کنند که این یک بیماری جدی برای جامعه است. ضروری است برای این مشکل فکری کرد، چراکه ادامه این روند، برای آینده کشور خسارات سنگینی را در پی دارد.

برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت‌علوم در ادامه اظهار داشت: وزارت علوم باید سیاست‌گذاری، نظارت و ارزیابی کند و اجرا به دانشگاه‌ها واگذار شود. دانشگاهی مثل دانشگاه شیراز این توانمندی را دارد که آیین‌نامه‌ها، سیستم‌ها و رویه‌های مورد نظر خود را با هدف کارآمدی بیشتر طراحی واجرا کند.

دکتر برومند گفت: مردم به دانشگاه اعتماد دارند و از ما انتظار است که پژوهش در راستای مشکلات جامعه صورت پذیرد. روند جهانی به سمت ادغام دانشکده‌ها می‌رود و رشته‌های مادر می‌مانند و ما هم باید به این مهم توجه نماییم.

وی خاطرنشان کرد: بالا رفتن قیمت ارز مشکلاتی را برای فرصت‌های مطالعاتی ایجاد کرده اما تلاش شده که آمار نسبت به سال گذشته کاهش نیابد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به پژوهش مورد نیاز دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان‌های دولتی باید بودجه پژوهشی خود را شفاف اعلام کنند تا تعامل مناسب دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه شیراز هم در این نشست با تشریح سیاست‌های کلان این دانشگاه، اعتدال در همه شئون دانشگاه، حضور اعضای هیئت علمی در جامعه برای حل مشکلات و رفع چالش‌ها، تعامل مناسب با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف استان، جوان‌گرایی در انتصاب‌ها، استفاده از بانوان عضو هیئت علمی در مدیریت‌ها، توجه بیش از پیش به کیفیت آموزشی و پژوهشی، توسعه آزمایشگاه مرکزی و گسترش ارتباطات علمی بین‌المللی، را از سیاست‌های کلان دانشگاه شیراز برشمرد.

حمید نادگران با اشاره به موضوع ارتباط با صنعت خاطر نشان کرد: این امر مورد حمایت دانشگاه شیراز است و ضروری است که سازوکار آن به طور دقیق مشخص شود.

در این مراسم که با حضور محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و علیرضا عبداللهی‌نژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم برگزار شد، شرکت‌کنندگان دربار چالش‌ها و فرصت‌های آموزش عالی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تحول و نوآوری در آموزش، جهت‌دهی به فعالیت‌های پژوهشی، محدودیت منابع و کمبود بودجه، ضرورت بهسازی و تجهیز امکانات دانشگاهی، ضرورت حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی، به کارگیری افراد توانمند برای شتاب‌دهی به فناوری و ضرورت پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه از مهم‌ترین موضوعاتی بود که اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز در نشست مشترک با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کردند.

گفتنی است، در ادامه این نشست، جلسه مشترک وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با کارمندان دانشگاه شیراز برگزار شد و کارکنان در یک فضای صمیمی به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز