خبرگزاری کار ایران

غلامی خبر داد:

اصلاح سهمیه‌های ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۶۷۹

وزیر علوم از اصلاح سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسی‌ ارشد امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی امروز در حاشیه بازدید از حوزه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران از برنامه این وزارتخانه برای اصلاح سهمیه ایثارگران در این آزمون خبر داد و اظهار داشت: سهمیه‌هایی از سال قبل مصوب شده بود، به‌ویژه قانونی که سال قبل داشتیم و بنا به نظراتی که از دانشگاه‌ها دریافت شد نیاز به اصلاح داشت. این قانون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد و چون مصوب مجلس بوده، باید در مجلس به رأی گذاشته شود تا نتیجه آن مشخص شود.

وی تصریح کرد: براساس اصلاحاتی که صورت می‌گیرد مقداری از ضریب‌ها در آزمون کارشناسی ارشد تغییر خواهد کرد و اگر مجلس سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند، این تغییر سهمیه‌ها در پذیرش دانشجویان امسال اعمال می‌شود.

غلامی افزود: در ماده ۹۰ قانون ششم توسعه ضریبی گذاشته شده بود که یکسال اجرایی شد و بازخوردهای آن نشان داد این سهمیه نیاز به اصلاح دارد. بنابراین پیشنهاد اصلاح سهمیه ایثارگران به مجلس ارائه شد.

وزیر علوم در ادامه گفت: آزمون کارشناسی ارشد امسال در ۱۴۰ کد رشته برگزار می‌شود و ظرفیت امسال هنوز مشخص نیست و تا قبل از انتخاب رشته اصلاحات انجام خواهد شد اما به‌طور کلی ۱۷۰ هزار نفر ظرفیت داریم.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در این بازدید گفت: آزمون کارشناسی ارشد امسال از نظر ماهیتی هیچ تفاوتی با سال گذشته ندارد و در این دوره تعداد ۱۴۲ هزار داوطلب نسبت به سال قبل کمتر شرکت کرده اند‌.

وی ادامه داد: در آزمون کارشناسی ارشد امسال تعداد ۷۳۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند که با احتساب رشته های شناور تعداد ۷۹۱ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

دکترخدایی افزود: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ در ۱۳۲ رشته امتحانی، ۱۷۷ حوزه و در ۷۳ شهرستان برگزار و پیش بینی می شود که ۱۷۰ هزار ظرفیت داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز