خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت خبر داد:

معدوم‌سازی بیش از ۷۲۹ هزار کیلو مواد غذایی غیربهداشتی در برنامه سلامت نوروزی

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۱۰۱

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از تشدید برخورد با موارد تخلفات بهداشتی در سراسر کشور همزمان با سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید انصاری با اعلام این خبر گفت: تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی تا روز دهم فروردین به ۴۴۲ هزار و ۱۶۱ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی، مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی طی این مدت به ۱۲۹ هزار و ۲۸۴ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران‌‌های بین راهی ۱۹ هزار و ۸۸۹ مورد و کل بازرسی‌های بهدشت محیطی ۵۹۱ هزار و ۳۳۴ مورد بوده است.

این مقام مسئول افزود: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی تا روز دهم فروردین هفت هزار و ۹۴۴ مورد بوده که از این تعداد ۵۷۳ مورد مربوط به مراکز و رستوران‌‌های بین راهی است.

انصاری کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده تا دهم فروردین را ۱۹۷۸ مورد اعلام کرد که ۲۹۱ مورد آن مربوط به رستوران های بین راهی بوده است و اظهار داشت: مقدار مواد غذایی غیربهداشتی معدوم شده در این مدت ۷۲۹ هزار و ۹۷۷ کیلوگرم است. 

وی ضمن اشاره به استفاده گسترده بازرسان بهداشت محیط از وسایل سنجش پرتابل در بازرسی‌‌ها تصریح کرد: در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۳۶۲ هزار و ۱۹۴ مورد بوده است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: از آغاز برنامه سلامت نوروزی تا دهم فروردین تعداد موارد کلرسنجی آب ۳۷۲۰۰۰ مورد بوده که این امر با دقت و پیگیری در حال انجام است.

انصاری یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت به صورت شبانه‌‌روزی آماده دریافت گزارش‌‌های مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی در سراسر کشور است.

گفتنی است برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی از بیستم اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز ۹۸ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز