خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سیل به زیرساخت‎های سرپل ذهاب خسارت زد/ سرپل به حالت عادی بازگشته است

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۶۵۰

جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به آخرین وضعیت سرپل ذهاب گفت:خسارت خاصی در حوزه انسانی در شهرستان سرپل نداشته‌ایم ، غیر از یک مورد که متأسفانه علی‌رغم اینکه به دهیاران و شورای بخش روستاها و حوزه عشایر هم در جلسات تذکر داده بودیم، یکی از دامداران ما که همراه گله بود دچار حادثه شد و فوت کرد.

محبت جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت سرپل و سیل‌زده‌ها گفت: در پی بارش‌ بارانی که اتفاق افتاد، به کسانی که در مسیر و مسیل‌های این آب‌ها در خطر بودند از طریق شبکه‌های مجازی، بنر و شبکه‌های میدانی توسط اعضای شورای بحران اطلاع‌رسانی کردیم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه شورای مدیریت بحران تصمیمات جامع و کاملی را گرفته است. همچنین ما با اعضا و خانواده‌هایی که در کانکس‌هایی که در این مسیر سیل بودند دیدار کرده و خدمات لازم را برای‌شان فراهم کردیم و از آنها خواستیم که از مسیر رودخانه‌ها جابه‌جا شوند تا اتفاق بدی برای‌شان نیفتد.

جمالی نیا تاکید کرد: ما از افرادی که در کانکس‌ها هستند خواستیم تا قبل از شروع طغیان رودخانه و شروع سیل به محیط‌ها و فضاهایی که جمعیت هلال احمر ایجاد کرده بیایند و آنجا اسکان پیدا کنند. در حال حاضر، دو سه ورزشگاه و مکان اضطراری با امکانات گرمایشی و پک غذایی را از شب گذشته آماده کرده‌ایم.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: عملاً هیچ خسارت جانی دیگری نداشتیم ولی خسارت‌هایی به زیرساخت‌های کشاورزی، زیرساخت‌های راه و جاده‌های مواصلاتی وارد شد. خسارت خاصی در حوزه انسانی در شهرستان سرپل نداشته‌ایم، غیر از یک مورد که متأسفانه علی‌رغم اینکه به دهیاران و شورای بخش روستاها و حوزه عشایر هم در جلسات تذکر داده بودیم، یکی از دامداران ما که همراه گله بود دچار حادثه شد و فوت کرد. خسارت‌هایی به حوزه‌های شیلات و دام و طیور ما وارد شده که این موارد را هم پیگیر می‌شویم.

جمالی نیا افزود: در حال حاضر ما مشکل اسکان نداریم و با ۳۰، ۴۰ خانواده‌ای که در حریم رودخانه‌ها اسکان داشتند صحبت کردیم و در جریان مشکلات قرار دادیم که آنها هم یا به خانواده‌های اقوام خود رفتند یا در محیط‌هایی اضطراری که جمعیت هلال احمر برای‌شان تهیه دیده اسکان یافتند. همچنین تمام تهمیدات‌ جهت جابه‌جایی از جمله کامیون، جرثقیل، کارگر، برق و آب و امکانات دیگر  در نظر گرفته شده است.

فرمانده سرپل ذهاب در پایان اظهار داشت: از روز گذشته بعدازظهر طغیان رودخانه‌ها و سیل فرو نشسته ضمن اینکه آب بارش باران و سیل سایر استان‌ها و شهرستان‌ها نیز از این محل عبور می‌کند اما در حال حاضر همه چیز حالت عادی خودش را گرفته و خدا را شکر فعلاً مشکلی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز