خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه باغداران مازندران در گفت‌وگو با ایلنا:

برداشت مرکبات در مازندران به اتمام رسیده است/ باغداران درز انبارها را با نایلون بپوشانند

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۵۸۰

رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: به خاطر شرایط جوی و بارش برف در استان‌های دیگر انتقال مرکبات را تا چهارشنبه متوقف کرده‌ایم و پس از رفع مشکلات جاده‌ای دوباره بارگیری می‌کنیم.

محمد رضا شعبانی رئیس اتحادیه باغداران مازندران در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص بارش برف در مازندران و احتمال یخ زدگی محصولات این استان اظهار کرد: برف در این استان بیشتر در کوهپایه‌ها و ارتفاعات باریده که در آن ارتفاع درخت میوه وجود ندارد. 

وی افزود: مرکبات استان مازندران تقریبا جمع آوری شده و در انبارها، سردخانه‌ها و انبارهای فنی نگهداری می‌شود، لذا برف در ارتفاعات مشکلی برای محصولات ما به وجود نیاورده و خسارت زا نبوده است.

شعبانی در رابطه با امکان برودت دما در استان خاطرنشان کرد: با تمام این تفاسیر اما ما هشدارهای لازم را به باغداران داده‌ایم و از آنهایی که مرکبات را در انبارهایشان ذخیره کرده‌اند خواسته‌ایم درب انبارها را به هیچ وجه باز نکنند، درزها و شکاف‌ها را با نایلون بپوشانند و در انبارهای سنتی از مشعل‌ها و گرمکن های گازی و برقی برای افزایش دمای انبار استفاده کنند.

وی بااشاره به انتقال پرتقال تامسون به استان‌های دیگر تصریح کرد: در این دو روز پیش رو به خاطر شرایط جوی و جاده‌ای انتقال به استان ها را متوقف کرده ایم و از روز چهارشنبه مجددا بارگیری از سر گرفته خواهد شد. 

رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: دمای هوا در مازندران سه درجه بالای صفر است و بارش باران در استان ادامه خواهد داشت که این باران به نفع باغداران مازندران است لذا مردم نگران سرمازدگی و برف در مازندران نباشند. امیدواریم استان‌هایی که از نعمت برف برخوردار شدند خسارتی از جانب برف به کشاورزیشان وارد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز