خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

آمادگی یگان‌های ویژه برای کمک به مردم در حوادث نوروزی/ ۹۵ درصد تجهیزات یگان‌ها در داخل کشور تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۲۶۴

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با اشاره به ایام نوروز گفت: اگر در جایی مردم در جاده‌ها و شهرها کمک لازم داشته باشند یا حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله اتفاق افتد، واحدهای ما در یگان ویژه امدادرسانی به مردم را انجام می‌دهند.

سردار حسن کرمی (فرمانده یگان‌های ویژه ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه یگان‌های ویژه همیشه در اولویت نیروهای مسلح بوده است، گفت: عمده ماموریت‌ ما در حوزه امنیت داخلی در کشور است و به لحاظ حساسیتی که دارد، نیروهای یگان ویژه همیشه آمادگی لازم را دارند.

وی همچنین در خصوص تجهیزات نیروهای یگان ویژه گفت: عمده تجهیزات ما داخلی هستند و با استفاده از صنایع داخلی تجهیزات مورد نیازمان را تولید می‌کنیم؛ در واقع می‌توان بگویم که ۹۵ درصد تجهیزات ما تولید داخل هستند و در این زمینه هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم. حتی در داخل یگان‌های ویژه از نظر تولید تجهیزات آنقدر غنی و خودکفا شده‌ایم که می‌توانیم به کشورهایی که تمایل دارند از این تجهیزات استفاده کنند، صادرات نیز داشته باشیم.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به سفرهای نوروزی شاهد حضور یگان‌های ویژه نیز خواهیم بود؟ گفت: فرمانده نیروی انتظامی در این مناسبت‌ها برنامه‌ای را برای یگان ویژه در نظر نمی‌گیرد، اما اگر در جایی مردم در جاده‌ها و شهرها کمک لازم داشته باشند یا حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله اتفاق افتد، واحدهای ما در یگان ویژه امدادرسانی به مردم را انجام می‌دهند که این امر در کارنامه یگان‌های ویژه بسیار برجسته است. در تعطیلات نوروزی هم آمادگی امنیتی بیشتر مد نظر ما است و یگان‌های خودمان را در این خصوص آماده می‌کنیم.

سردار کرمی همچنین درباره آموزش سوارکاری برای یگان‌های ویژه گفت: ما متناسب با شرایط و نوع برنامه‌هایمان از واحدها و تجهیزات مختلف استفاده می‌کنیم، یکی از این واحدها نیز واحد اسب‌واران بود که از چند سال قبل در یگان‌های ویژه سازمان‌دهی شده و فعلا در برخی از اجتماعات مانند اجتماعات ورزشی، گشت در جنگل‌ها و مناطق کوهستانی اطراف تهران از آن‌ها استفاده کرده‌ایم. همچنین این واحد در ورزش چوگان نیز حضور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز