خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر تهران:

رابطه بین مدیریت شهری و دستگاه قضایی از موضوعات راهبردی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۱۷۵

رییس شورای اسلامی شهر تهران رابطه بین مدیریت شهری و دستگاه قضایی را از موضوعات راهبردی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدو سی و دومین جلسه شورا انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رییسی در سمت ریاست قوه قضاییه را به ایشان تبریک گفت و جهت تحقق ماموریت‌ها واهدافی که رهبرمعظم انقلاب در حکم انتصاب ایشان تصریح کردند، آرزوی موفقیت کرد.

 رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دستگاه قضایی با حدود ۳۰میلیون پرونده در جریان، یکی از پرمشغله ترین نهادهای حکومتی است تاکید کرد: کاهش این معضل نیاز به اصلاح قوانین، رویه ها و عملکرد همه دستگاههای اجرایی و خدماتی در کشور دارد.

 وی رابطه بین مدیریت شهری و دستگاه قضایی نیز یکی از موضوعات راهبردی دانست که می تواند در ارتقای خدمت رسانی و رضایت مردم از نظام نقش موثری ایفا کند.

 هاشمی افزود: دیوان عدالت اداری بعنوان مرجع رسیدگی شکایات شهروندان از تصمیمات مدیریت شهری و محاکم حقوقی دادگستری بعنوان مرجع رسیدگی به اختلافات حقوقی و ملکی بخش قابل توجهی از مشغله خود را به موضوعات مابین شهروندان، شهرداری ها و اشخاص ثالث اختصاص داده اند که می توان با پی گیری رویکرد پرونده زدایی، بخشی از این معضلات و شکایات را با اصلاح قوانین، مقرارت، رویه ها وتصمیم گیری های صحیح و بموقع کاهش داد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بازرسی کل کشور نیز بعنوان یک نهاد عمومی نظارتی برعملکرد مدیریت شهری نظارت دارد و همچنین دادگاه های کارکنان دولت و دادسرای نظامی نیز در حال رسیدگی به پرونده های مشهور ومهم شهرداری تهران هستند که امیدواریم با اطلاع رسانی شفاف و رسیدگی منصفانه، قاطع و صیانت از حقوق بیت المال، دستگاه قضاییه در دوره جدید بتواند آسیب های وارده به اعتماد عمومی در سالهای اخیر را ترمیم کند.

 شورای پنجم بعنوان مرجع سیاستگذار و ناظر عملکرد مدیریت شهری، آمادگی خود را برای تعامل با دستگاه قضایی و ریاست جدید قوه قضاییه در جهت تحقق منویات رهبرانقلاب در بهبود خدمت رسانی، مبارزه با فساد ورانت و افزایش کارامدی اعلام می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز