خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

مرگ و میر مادران باردار در کدام استان‌ها بیشتر است/اجرای برنامه ویژه برای جلوگیری از مسمومیت بارداری در سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۹۲۶

مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام استان‌هایی که بیشترین مرگ و میر مادران باردار را دارند از اجرای برنامه ویژه برای جلوگیری از مسمومیت بارداری در سال ۹۸ خبر داد.

حامد برکاتی (مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس گفت: مهمترین برنامه ما در سال آینده این است که مدارس مروج سلامت کیفی‌تر باشند از ویژگی‌هایی مدارس مروج سلامت می‌توان به مدیریت بوفه‌ها، غربالگری سلامت کارکنان و مربیان  اشاره کرد.

وی در ادامه بیان کرد: توافقات خوبی با آموزش و پرورش در زمینه بوفه‌ها داشته‌ایم و در این راستا اتفاقات خوبی نیز رخ داده، اما به عقیده ما شرایط باید بهتر شود.

مدیر کل دفتر سلامت در خصوص طرح سلامت دهان و دندان گفت: طرح سلامت دهان و دندان با شعار «دهان عاری از دندان پوسیده» برای دانش‌آموزان پایه ششم نیز در بسیاری از مناطق شروع و در حال انجام است که دانش‌آموزان برای سلامت دهان مورد معاینه قرار می‌گیرند و اگر دانش‌آموز مشکلی داشته باشد، خدمات به طور رایگان برای آن‌ها توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود، معمولا ۲ دندان پوسیده منشا خرابی دیگر دندان‌ها می‌شود، امیدواریم تا پایان سال آینده به پوشش صددرصدی در مدارس کشور برسیم.

وی با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای کاهش مرگ و میر مادران باردار تصریح کرد: برای کاهش مرگ‌و میر و مسمومیت بارداری برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، در حال حاضر برای ۴ منطقه ای که میزان مرگ و میر مادران بسیاری داشته و کشور را دچار چالش می‌کرده، برنامه‌ای درنظر گرفته شده که در سال ۹۸ اجرا خواهد شد.

 او در ادامه بیان کرد: استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خوزستان بیشترین آمار مرگ مادران باردار را نسبت به دیگر استان‌ها داشته است که با کمک استان‌ها و مشارکت حوزه بهداشت و درمان برنامه ویژه‌ای تدوین و درنظر گرفته شده است که در اواسط سال ۹۸ برنامه نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم مدیریت بهتری در کاهش عدد مرگ مادران داشته باشیم، هرچند در سال‌های اخیر توفیقات خوبی در این زمینه داشته‌ایم. همچنین بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی ایران توانسته است به هدف توسعه هزاره برای کاهش مرگ مادران برسد.

مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کاهش بیماری مردان گفت: بنابر بررسی های انجام شده در سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷، برنامه راهبردی در حال تدوین است که اگر منابع در سال آینده تامین شود، اجرا خواهد شد، این برنامه جامع در حوزه بهداشت و درمان است، همچنین در حوزه روان و باروری مردان نیز برنامه‌های جدیدی درنظر گرفته شده که باید منابع و ظرفیت اجرای آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز