خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش آموزش و پرورش به دیوارکشی ۵۶۰ میلیون تومانی در یک مدرسه

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۰۶۴

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیر مدارس استان سیستان و بلوچستان به خبر دیوارکشی ۵۶۰ میلیون تومانی در یک مدرسه واکنش نشان داد.

علیرضا راشکی (مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیر مدارس استان سیستان و بلوچستان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مدرسه‌ای که گفته می‌شود، سازمان نوسازی استان سیستان وبلوچستان ۵۶۰ میلیون تومان برای دیوار کشی آن هزینه کرده، در حالی که خیرین کل مدرسه را با ۱۴۰ میلیون تومان ساخته‌اند، گفت: بعد از اعتبارات دولت، خیرین سرمایه ما هستند و ما هم در استان سیستان وبلوچستان تلاش کردیم که اعتبارات خیرین و دولت را کنار هم بگذاریم تا تبعیض‌ها را برطرف کنیم، ضمن اینکه بتوانیم یک هماهنگی خوب برای همکاری دولت و ملت در راستای رفع کمبودها در استان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: آمار و ارقام نشان می‌دهد حضور خیرین در این امر منجر به اتفاقات خوبی شده است. به گونه‌ای که ما در دهه فجر ۳۳۴ کلاس درس را تحویل داده‌ایم که ۹۰ درصد آن با مشارکت خیرین بوده، که حاکی از آن است؛ ارتباط خوبی بین ما و خیرین وجود دارد. در پروژه‌ای که در کلیپ مشاهده کردید آقای طاهری که نماینده خیرین است راجع به قیمت‌ها توضیح می‌دهد. این آمار و ارقام را برای آقای طاهری نقل قول کرده‌اند به این منظور که سازمان نوسازی مدراس برای دیوار کشی مدرسه قبلی (سه کلاسه) که توسط خیرین ساخته شده بود، ۵۶۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

راشکی توضیح داد: متاسفانه نماینده ما در این جلسه حضور نداشته تا به ایشان توضیحات لازم را بدهد. در مدرسه قبلی که سه کلاسه بوده، ۱۳۵ متر دیوار کشی و حدود هزار متر هم محوطه سازی کردیم که در مجموع حدود ۲۴۰ میلیون تومان شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیر مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: اطلاعاتی که به نماینده خیرین داده شده غلط بوده است. من فکر می‌کنم هدف از این کار ایجاد نارضایتی میان خیرین بوده که ذهنشان نسبت به اداره نوسازی و عملکرد دولت منحرف شود، در حالی که ما از حضور خیرین و نماینده‌شان در استان‌ها استقبال می‌کنیم و تاکید داریم نماینده خیرین روی کار نظارت داشته باشد.

وی در خصوص ماجرای فروش بخاری‌های سازمان نوسازی مدارس در بازار آزاد گفت: پرونده این موضوع در محاکم قضایی باز شده و اظهارات فروشنده‌هایی که در زاهدان این کار را کرده بودند، توسط اداره آگاهی دریافت و به همراه نیابت قضایی آنان به رشت ارسال شد، زیرا محل ارسال پکیج‌ها در رشت بوده است. اظهارات افراد نیز در رشت باید به استان ما ارسال شود تا پرونده جمع‌بندی شود. ایران رادیاتور باید توضیح قانع‌کننده‌ای برای استفاده از مهر نوسازی داشته باشد.

راشکی ادامه داد: در استان زاهدان مصرف پکیج گازی نداریم، چون اصلا در استان گاز نداریم، این پکیج‌ها کوچک و برای مصرف خانگی بوده‌اند. من تصورم بر این است که با توجه به حضور خیرین در کنار دولت و نتایج خوبی که از این همکاری‌ها حاصل شده، شاید یک عده تلاش می‌کنند، با ارائه اطلاعات غلط به خیرین خدمات دولت و نظام را زیر سوال ببرند و خیرین را نسبت به دولت بدبین کنند و قطعا چنین انگیزه‌هایی پشت این قضیه وجود دارد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیر مدارس استان سیستان و بلوچستان در پایان اظهار داشت.از کسانی که بحث فساد در اداره نوسازی را مطرح کرده‌اند، شکایتی را تنظیم کرده‌ام که  به دادستانی ارائه می‌کنیم، ضمن اینکه دادستانی دستور داده یک شفاف‌سازی از طرف سازمان نوسازی انجام شود. کارها و قرارداد ما کاملا مشخص است و برای هر گونه شفاف‌سازی آماده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز