خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام ۵۲ هزار نفر در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۴۴۳

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام ۸۵ درصدی در آزمون کارشناسی ارشد دوره‎های فراگیر پیام نور خبر داد.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: بر اساس ضوابط تعداد ۵۲ هزار و ۷۱۶ داوطلب برای شرکت در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۷ یا به عبارت دیگر نوبت نوزدهم دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۱۶۶ نفر زن و ۲۴ هزار و ۵۵۰ نفر مرد هستند. از تعداد ۵۲ هزار و ۷۱۶ داوطلب ثبت‌نام کننده تعداد ۴۷ هزار و ۹۶۰ نفر در گروه علوم انسانی تعداد ۹۸۴ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۲ هزار و ۶۰۵ نفر در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۱۵۶ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و تعداد هزار و یازده نفر در گروه هنر ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد سال ۹۷ برای دانشگاه‌های پیام نور در صبح روز جمعه بیست و سوم آذر ماه ۹۷ در پنج گروه آموزشی، در ۱۴۱ کد رشته امتحانی، در ۹۴ حوزه امتحانی و در ۸۱ شهرستان مختلف کشور بانظم، کیفیت مطلوب و امنیت کامل مطابق برنامه زمانی پیش‌بینی شده برگزار شد. از تعداد ۵۲ هزار و ۷۱۶ نفر داوطلب ثبت‌نام کننده برای شرکت در این آزمون تعداد ۳۹ هزار و ۷۶ داوطلب در جلسه حاضر و تعداد ۱۳ هزار و ۶۴۰ داوطلب غایب بوده‌اند. به عبارت دیگر ۷۴.۵ درصد از داوطلبان در جلسه آزمون حاضر و ۲۵.۸ درصد آنها غایب بوده‌اند. از تعداد ۳۹ هزار ۷۶ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۲۱ هزار و ۴۷۰ نفر زن و ۱۷ هزار ۶۰۶ نفر مرد بوده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای سال ۹۷ در مجموع بیست هزار و ۶۱۱ نفر است. بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد و تاریخ اعلام نتایج و فهرست اسامی پذیرفته‌شدگانی نهایی متعاقباً اعلام خواهد شد.

توکلی با اشاره به پذیرش ۸۵ درصد از داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی توضیح داد: بر اساس قانون سنجش و پذیرش مصوب دهم شهریور ماه ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ هشتم و دوازدهم دی ماه ۱۳۹۷ پذیرش حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور و در تمامی زیر نظام‌های آموزشی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کتبیِ داوطلبان و بدون نیاز به شرکت در کنکور انجام می‌گیرد. لذا با توجه به مصوبات مذکور پذیرش دانشجو در رشته محل‌های که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند مستقل از کنکور انجام خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان اظهار داشت: آزمون سراسری مابقی رشته محل‌هایی که پذیرش آنها از طریق کنکور و سوابق تحصیلی باشد، برگزار می‌گردد. از سال ۱۳۹۸ و بعد از آن پذیرش دانشجو در کد رشته محل‌هایی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد با توجه به قوانین و مقررات مربوط توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز