خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش معاون وزیر به اظهارات مراجع تقلید درباره مشق شب/ دیگر نمی‌گذاریم دانش‌آموزان از کتب کمک آموزشی استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۳۷۸

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش به اظهارات برخی مراجع عظام تقلید درباره مشق شب واکنش نشان داد.

رضوان حکیم زاده (معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به دیدار اعضای انجمن ناشران آموزشی کشور با مراجع تقلید و اظهارنظر برخی آیات عظام مبنی اینکه نباید مشق شب حذف شود، گفت: در این زمینه برنامه خودمان را داریم و برنامه تکالیف مهارتی در مدارسی که امکان اجرایش بوده، جایگزین تکالیف سنتی شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشق شب حذف نمی‌شود، گفت: به هیچ وجه چیزی به اسم حذف تکلیف را به صورت مطلق نداشته‌ایم، ولی سعی کردیم دانش‌آموزان از طریق تکالیف مهارتی، مهارت اصلی خواندن، نوشتن، حساب کردن و مهارت زندگی را فرا بگیرند تا از این طریق در دروس خود تقویت شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین اگر نیازی به تمرین بیشتری باشد، زیر نظر معلم در کلاس‌های درس انجام می‌شود تا معلم بتواند بازخوردهای مناسب را در جهت یادگیری دانش آموزان داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اساسا چیزی با عنوان تکلیف شب حذف نشده و فقط تکالیف مهارت محور شده‌اند، گفت: البته ما در این میان تکالیف موسساتی را حذف کردیم به این صورت که دانش آموزان مجبور نباشند به عنوان مشق شب صفحه‌هایی از کتاب‌های مختلف آموزشی و کمک درسی را بخوانند. همچنین دیگر نمی‌گذاریم دانش‌آموزان با خرید کتب حل المسائل هزینه‌ای را به خانواده‌ها تحمیل کنند، از این رو تکالیف این کتب حذف شده است و به جای آن تکالیف مهارت محور جایگزین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز