خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

همکاران نباید به چشم رقیب به یکدیگر نگاه کنند

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۱۲۷

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل آموزش وپرورش گفت: استان‌ها تلاش کنند هیچ مدرسه در مهر ۹۷ بدون معلم نماند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان‌های کشور در اردوگاه  شهید باهنر تهران با تبریک هفته دولت وگرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر  و همچنین تبریک میلاد باسعادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام  اظهار کرد: نگاه ما به فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید نگاه تیمی باشد بنابراین همانطور که بارها عرض کردم  اهداف مشترک تعداد محدودی از افراد با مهارت های مکمل و مسولیت متقابل فلسفه تشکیل یک تیم است لذا موفقیت یا شکست یک مجموعه  مرهون هماهنگی یا عدم هماهنگی اعضای تیم است.

وی ادامه داد: همکاران در یک مجموعه نباید به چشم رقیب به یکدیگر نگاه کنند بلکه باید به عنوان یک همدل  و همراه در کنار هم برای موفقیت سازمان تلاش کنند

وزیر آموزش و پرورش  شرایط امروز کشور را خطیر برشمرد و اعلام کرد: در این شرایط بیش از پیش باید در انجام وظیفه خود تلاش کنیم وبا انسجام بیشتری کا را پیش ببریم.

وی با اشاره به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سند تحول گفت:  ما تحول را از دو مسیر محتوا و مدیریت به پیش می بریم همه تلاش مدیران کل باید در راستای گفتمان سازی سند تحول صورت گیرد  و در سخنرانی ها از اصولی مانند مدرسه محوری سخن گفت، و دائما در همه سطوح مدیریتی باید مدرسه را به عنوان یک اصل معرفی کنیم و حوزه های ستاد نقش پشتیبانی دارد.

بطحایی با اشاره به اجرای چهار برنامه برای ایجاد تحول  و تحقق مدرسه محوری تصریح کرد: اولین برنامه انتخاب و انتصاب مدیران از طریق سامانه مربوطه و ایجاد شرایط برای همه متقاضیان پست های مدیریتی است.

وی ادامه داد:  دومین برنامه تحقق مدرسه محوری و اجرای طرح سنجش صلاحیت های مدیران و سومین برنامه طرح سنجش کیفیت مدارس است.

عضو کابینه تدبیر وامید اظهار کرد: چهارمین  برنامه تفویض اختیار به مدارس است  در این زمینه گام های جدی برداشته شده است ، مدیران استان ها و مناطق باید بسیاری از اختیارات خودشان را به مدارس تفویض کنند و این برنامه را با جدیت پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به آماده شدن تلویزیون تعاملی سینا خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل ما عدم ارتباط کافی معلمان با مدیران ستادی است ، بنابراین  باید از این ظرفیت مهیا شده در جهت تقویت تعامل بین مدیران ، معلمان با مدیران  بهره مند شویم.

وزیر آموزش و پرورش حذف آزمون های زائد از مدارس ابتدایی را کاری بزرگ دانست و افزود: این سیاست اصلی آموزش وپرورش است  لذا نباید از مهر ۹۷شاهد برگزاری آزمون ها و وجود کتاب های کمک درسی باشیم

وی حذف رقابت های فردی در مدرسه را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: موفقیت های گروهی برای ما مهم است زیرا آثار تربیتی مطلوب دارد لذا نباید رقابت های فردی انجام شود

وزیر آموزش و پرورش گفت:  برنامه ای که برای اولین بار در آموزش و پرورش در حال رقم خوردن است و آن اختصاص دو ساعت به آموزش مهارت ها در پایه های چهارم تا ششم ابتدایی ودر دوره متوسطه دوره اول است که دانش آموزان با توجه به صلاحدید شورای مدرسه مهارت های زندگی را می آموزند.

وی ادامه داد: استراتژی های جدید آموزش وپرورش را باید به یک گفتمان تبدیل کنیم و دائما در سخنرانی ها این سیاست ها را برای مخاطبین تشریح کنیم

بطحایی  با اشاره به وضعیت نیروی انسانی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود استان ها باید تلاش کنند هیچ مدرسه ای بدون معلم نباشد و مرکز نیروی انسانی مسئول مستقیم ساماندهی نیروی انسانی است.

وی با اشاره به موضوع برگزاری جلسه  استیضاح  خود که قرار است در روز سه شنبه  در مجلس صورت می گیرد اذعان کرد: استیضاح  را مربوط به خود می دانم اما دفاع از آن را  دفاع از همه مدیران آموزش و پرورش  می دانم.

بطحایی افزود: در این راستا تلاش خواهم کرد از کلیت آموزش و پرورش دفاع کنم تا خدشه ای به آموزش وپرورش  وارد نشود و سو تفاهمات موجود را رفع کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز