خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مدارس، نسل مقاومی تربیت نمی‌کنند/ دیگر نتوانستیم نسلی همانند "دهه شصتی‌ها" تربیت کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۲۶۹

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه مدارس ما نسل مقاومی را تربیت نمی‌کند، گفت: نتوانستیم نسلی مقاوم و صبور مثل دهه شصتی‌ها و جوانانی که در هشت سال جنگ دفاع مقدس حضور داشتند، تربیت کنیم.

سید امین الله دادگر (مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که سیاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای ایجاد فضای بانشاط در دانشگاه‌ها چیست و آیا این فضا امروز در دانشگاه‌ وجود دارد؟ گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ابتدا در قالب شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دوم در قالب هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی حمایت خود را از ایجاد فضای بانشاط در دانشگاه‌ها داشته و خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین ما خودمان یک سری طرح و برنامه‌هایی را به صورت کشوری و نیز استانی در دفاتر نهاد رهبری در پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان داریم که عبارتند از طرح حیات طیبه، همسفر تا بهشت، ساعد، بینش مطهر، کرامت و سایر طرح‌های دیگری که جنبه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد و در راستای ایجاد فضای شاد و بانشاط در دانشگاه است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در خصوص اینکه چقدر از ظرفیت دانشگاه‌ها در جنگ اقتصادی در عمل و نه در شعار استفاده می‌شود؟ گفت: دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه فرهنگیان در فرهنگ‌سازی و در تربیت نسلی مقاوم در برابر مشکلات،‌ خلاق و مبتکر می‌تواند موثر واقع شود. دانشگاه‌ها همچنین می‌توانند نسلی را تربیت کنند که دلبسته کشور خود باشند. اگر این ویژگی‌ها در انسان‌ها به واسطه تربیت نهادینه شود، انسان بسیاری از سختی‌ها را به جان می‌خرد و مقاومت و ایستادگی می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه مدارس ما در حال حاضر نسل مقاومی را تربیت نمی‌کند و این از جمله آسیب‌هایی است که با آن مواجه‌ایم، اما امیدوارم دانشگاه فرهنگیان بتواند با اهتمام در تربیت دانشجو معلمان توانمند و مقاوم نسلی را تربیت کند که صبور و خلاق باشد.

دادگر درباره وابسته بودن نسل امروزی به والدین‌شان گفت: نسل امروز از بچه‌های ما وابسته به پدر و مادر هستند، در صورتی که باید یاد بگیرند در مقابل سختی‌های این چنینی مقاوم باشند. در حال حاضر نتوانستیم نسلی مقاوم و صبور مثل دهه شصتی‌ها و جوانانی که در هشت سال جنگ دفاع  مقدس حضور داشتند، تربیت کنیم. آموزش و پرورش باید عزم خود را جزم کند تا بتواند نسل قوی در برابر خیلی از این مشکلات تربیت کند.

وی در خصوص پیشنهادات خود برای استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: من اعتقادم این است که در این شرایط اگر به قدرت و توان تولید داخل اتکا کنیم و به استعدادها و ظرفیت‌های خوبی که در داخل کشور وجود دارد، کمی میدان بدهیم و از آنها حمایت کنیم؛ اتفاقات مبارکی خواهد افتاد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: حمایت از تولید داخل و کسب و کار آن هم در قالب شرکت‌های دانش بنیان و... می‌تواند، زمینه‌های خوبی را برای حمایت از اقتصاد قوی، پویا و فعال فراهم کند.

دادگر با بیان اینکه تا زمانی که چشم ما به بیرون از کشور است، وضعمان همین است، گفت: تا زمانی که اقتصاد ما متکی بر نفت است وضع همین است، لذا باید پیوندی وسیع و مبتنی بر دانش و توان داخلی میان دانشگاه‌ها با مدیران اجرایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ایجاد شود. تا ما دامی که بخواهیم فاصله بگیریم یا فاصله قوی بین دانشگاه و صنعت، دانشگاه و برنامه‌ریزان، دانشگاه و مدیران اجرایی کشور باشد، وضعمان همین خواهد بود و شاید در شرایط سخت‌تری هم قرار بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز