خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد:

توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در دستور کار دانشگاه‌ها و دولت

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۷۸۵

رئیس دانشگاه تهران گفت: توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در دستور کار دانشگاه ها و دولت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمود نیلی احمدآبادی در نشست خبری دستاوردهای خوشه های فکری دانشگاه‌های سطح یک کشور، گفت: 13 دانشگاه سطح یک در سطوح مختلف جلسات مختلفی با یکدیگر برگزار می‌کنند، هدف این جلسات همفکری و استفاده از تجارب دانشگاه ها است، همچنین این جلسات می تواند به توسعه آموزش عالی کمک کند.

وی افرود: در این جلسات بر سیاست های کلی نظام تاکید و از دانشگاه ها خواسته می شود که دستاوردهای علمی خود را ارتقا دهند، همچنین لازم است دانشگاه ها در حل مسائل کشور ورود کرده و در راستای آموزش های با کیفیت کمک کنند.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه بیان کرد: همان طور که می‌دانید توسعه فعالیت های بین المللی در دستور کار دانشگاه ها و دولت قرار گرفته است، دانشگاه ها بر محور فعالیت های علمی حرکت می کنند، طبیعتا ارتباطات بین المللی باعث افزایش دانشجویان خارجی در کشور می شود، در همین راستا هفته گذشته شاهد برگزاری نشست های دانشگاه ایران و روسیه بودیم و پس از برگزاری 4 دوره نشست، به توافقات بهتری رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مراسم 16 آذر با مشارکت دانشجویان برنامه شادی و خوبی را پیش رو داشته باشد.

او اظهار داشت: امسال شاهد افزایش هزینه در دانشگاه ها بودیم، به دلیل افزایش نرخ ارز، توان دانشجویان برای فرستادن اساتید و دانشجویان به خارج کاهش پیدا کرده است.برای حفظ تبادلات بین المللی امیدواریم پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز در دانشگاه‌ها دیده شود اگر دانشگاه ها در انجام ماموریت ها کوتاهی کنند، در آینده نمود پیدا می کند و اگر نتوانیم از آنها پشتیبانی کنیم، در آینده توانایی اداره صحیح کشور را آن طور که باید نخواهیم داشت، در این زمینه امیدواریم مابه التفاوت ارزی را در سال جاری داشته باشیم و بتوانیم موضوع تخصیص و واریزی خزانه امسال را به خوبی پشت سر بگذاریم.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: بین 13 دانشگاه خوشه‌های فکری تشکیل شده است، دانشگاه های دیگر نیز در این زمینه فعال هستند. هدف ما از برگزاری نشست ها این است که متفکران و متخصصان دانشگاه ها همفکری داشته باشد، تشکیل خوشه های فکری راهکاری در راستای این تفکر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز