خبرگزاری کار ایران

نیلی احمدآبادی مطرح کرد:

ارتقای مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای در راس برنامه‌‌ پنج ساله دانشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۳۷۴

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران یک برنامه پنج ساله برای خود ترسیم کرده است که در این برنامه پنج ساله ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه، کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای در راس این برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود نیلی احمدآبادی؛ رئیس دانشگاه تهران در مراسم آیین ورودی نودانشجویان سال 97 دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز روز بسیار بزرگی برای ایران است، گفت: امروز شاهد آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران و پیوستن نودانشجویان به دانشگاه تهران هستیم. شما دانشجویان قطعا بخش بزرگی از نقشه راه آینده ایران را ترسیم خواهید کرد. همان گونه که امروز دستاوردهای درخشان کشور را مرهون دانش آموختگان دانشگاه تهران هستیم که در سالهای گذشته در این دانشگاه تحصیل کردند.

ویادامه داد: امروز مصادف است با آغاز هفته دفاع مقدس و اگر نگاه کنیم به سرداران، رزمندگان و ایثارگرانی که هشت سال در مقابل تهاجم دشمن مقاومت کردند و کشور را حفظ کردند، حضور دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه تهران را در آن بسیار پررنگ می‌بینیم.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بسیای از دستاوردهای دیگر که امروز در حوزه فرهنگ، هنر، ادب، صنعت و حتی پزشکی که ما آن را متعلق به دانشگاه تهران می‌دانیم مرهون دانش آموختگان دانشگاه تهران است بنابراین ما به خوبی از نقش و تاثیر شما دانشجویان بر آینده کشور آگاه هستیم. ما می‌دانیم شما به سختی کوشش کرده و از بسیاری از لذت‌ها محروم شدید تا بتوانید آینده درخشانی برای خود و کشور رقم بزنید شما آرزوهای بزرگی در سر دارید و باید داشته باشید چرا که این مسئولیت شما هست و برای تحقق این آرزوها بود که دانشگاه تهران را انتخاب کردید.

نیلی با طرح این پرسش که آیا دانشگاه تهران می‌تواند شما را در تحقق آرزوهایتان کمک کند و شما به آنچه که می‌خواهید دست پیدا خواهید کرد، تصریح کرد: تجربه گذشته نشان داده است که این اتفاق قطعا شدنی است اگر هم در جایی چالشی وجود دارد و یا با کمبودی مواجه هستیم ناشی از علم و آ‌گاهی و دانش نیست بلکه ناشی از این است که آموخته‌هایمان آن گونه که باید و شاید به کار نگرفته‌ایم شاید خوب نیاموختیم اما اگر علم را خوب بیاموزیم و اگر آن را با اخلاق همراه کنیم حتما آرزوهایمان محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه تهران می‌تواند شما را در تحقق آرزوهایتان کمک کند گفت: گذشته دانشگاه به خوبی نشان دهنده این است که شما می‌توانید به آرزوهایتان در این دانشگاه دست پیدا کنید و امروز دانشگاه به استناد تجربه گرانقدر خود و به واسطه حضور اساتید برجسته و امکانات گسترده و کارکنان شریف توانمندی‌های مضاعفی نسبت به گذشته پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به این توانمندی‌ها خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران یک برنامه پنج ساله برای خود ترسیم کرده است که در این برنامه پنج ساله ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه، کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای در راس این برنامه‌ها قرار دارد. این برنامه‌ها امروز ارکان همه دانشگاه‌های توسعه یافته است. آموزش ما یک آموزش تحول آفرین است. سعی می‌کنیم خلاقیت، مسئولیت اجتماعی، نگاه نقادانه و کار گروهی را به دانشجویان آموزش دهیم اما نکته مهم این است که امروزه آموزش یک طرفه نیست بلکه آموزش یک امر دوطرفه است.

نیلی احمدآبادی در توضیح این مطلب افزود: امروز آموزش استاد محور نیست بلکه شاید دانشجو محور است و دانشجو است که باید مطالبه‌گر باشد و از این دریای بزرگ علم و دانش که در دانشگاه وجود دارد استفاده کند. همکاری‌های بزرگ بین المللی و همین طور حضور موثر دانشجویان در جامعه توسط دانشگاه تهران قابل تحقق است. بحث بسیار بزرگی که امروزه برای دانشگاه‌ها مطرح است تاثیر دانشگاه بر جامعه است و این موضوع که دانشگاه چگونه می‌تواند در جامعه نقش ایفا کند و چگونه جامعه تحت تاثیر دانشگاه و دانشجو باشد؟

وی با اشاره به گذشته دانشگاه تهران و دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند تصریح کرد: وقتی به گذشته دانشگاه تهران نگاه می‌کنیم جای جای اثری را که دانشجویان این دانشگاه بر جامعه گذاشتند مشاهد می‌شود این تاثیر باید بیشتر شده و افزایش پیدا کند لذا باید نقشه راه جدیدی را ترسیم کنیم تا با کمک شما و همراهی دانشجویان و تحت مدیریت اساتید و دانشگاه بیش از گذشته محقق شود.

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: همه ما به دنبال الگو هستیم و الگویی را انتخاب کرده و مسیرمان را بر اساس آن الگو تطبیق می‌دهیم و سعی می‌کنیم با استفاده از شرایط روز در جهت رسیدن به آن الگو اقدام کنیم خوشبختانه دانشگاه تهران در حوزه‌های مختلف می‌تواند به دانشجویان الگوهای مشخص و روشنی را ارائه کند در هر حوزه‌ای دانشگاه تهران یک الگوی بسیار نمونه دارد چه کسانی که در قید حیات هستند و چه افرادی که از این دنیا رفتند پس از این فرصت استفاده کرده و امیدوارم همچون گذشتگان آینده درخشانی را برای خود و کشور رقم زده و بیش از گذشته مایه افتخار خانواده‌تان باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز