خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران:

1175خودرو در زمان بارش برف به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۳۵

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در مواقع بارش برف 1175 خودرو به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم همکاری کنند و در مواقع بارش برف حدالامکان از بیرون آوردن خودروی شخصی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی یزدانی در نشست خبری با اشاره به اقدامات معاونت خدمات شهری در زمان‌های بارش باران و برف اظهار کرد: تقریباً از اوایل اردیبهشت ماه طرح لای‌روبی را شروع کردیم تا اگر بارش سنگینی داشتیم مشکلی پیش نیاید. این طرح در خصوص رودخانه‌ها، کانال‌ها و جوی‌ها در قسمت‌های مختلف شهر انجام شد.

وی افزود: در این زمینه اعتبارات مشخص شده، مناقصه برگزار کرده‌ایم و پیمانکار هم مشخص شده است. به عنوان مثال در بزرگراه نیایش اگر بر اثر بارش برف مشکلی پیش بیاید مشخص است کدام بخش باید به آن رسیدگی کند. شبکه آب‌های سطحی ما کامل نیست اما لای‌روبی را به موقع انجام دادیم البته برخی جاها ممکن است فشار کار بیشتر باشد و کانال کشش نداشته باشد.

یزدانی با اشاره به اینکه در خصوص برف برنامه جامع و مدونی تدوین شده، اظهار کرد: هواشناسی هم اعلام کرده امسال سال پربارانی داریم و برف هم زیاد خواهد بود. حدود 15 الی 20 سال دچار کم‌بارانی بودیم اما امسال شرایط قدری عوض می‌شود. برف در سال 96 باعث بروز مشکلاتی نظیر کنسل شدن پروازها، قطعی برق، شکست درختان و... شد به همین دلیل برای مدیریت بارش برف در سال 97 اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام دادیم که ابلاغ دستورالعمل برف‌روبی به مناطق، تشکیل ستاد برف‌روبی شهرداری تهران، ستاد برف‌روبی منطقه‌ای و ناحیه‌ای و شناسایی نقاط بحرانی و حساس، هماهنگی با سایر نهادها و ارگان‌ها از آن جمله است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد:‌ همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه عوامل برف‌روبی، استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، استفاده بهینه از نیروی انسانی، پیمانکاران خدمات شهری و فضای سبز در عملیات برف‌روبی، نظافت و پاکسازی و رسوب‌برداری انهار رو باز و روبسته قبل از بارش و برپایی 147 سایت اصلی و فرعی برف‌روبی از دیگر اقدامات ما است.

به گفته یزدانی راه اندازی و تجهیز 4 ایستگاه برف‌روبی، هرس به موقع درختان، برپایی 42 سایت برف تکانی درختان و فرهنگ‌سازی در خصوص تقویت مشارکت مردمی از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری است.

یزدانی با تاکید بر اینکه بهتر است مردم تا جایی که می‌توانند از بیرون آوردن خودروی شخصی در مواقع بارش برف خودداری کنند گفت: مناطق یک، دو و چهار در درجه اول با مشکلات مربوط به برف مواجه هستند و اعتبارات بیشتری هم به آنها اختصاص داده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مجموع 1175 خودرو جدا از بحث خدمات شهری در مدیریت زمان بارش برف کار می‌کنند و تقریباً 52 درصد از این تعداد خودرو مکانیزه است.

وی تعداد مخازن شن و نمک را 3 هزار و 36 عدد دانست و عنوان کرد: ما 174 کیلومتر کانال رو باز، 116 کیلومتر کانال سرپوشیده و 205 کانال مدفون داریم و می‌توان گفت در مجموع 495 کیلومتر کانال شبکه اصلی آب‌های سطحی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز