خبرگزاری کار ایران

پیروز حناچی (نامزد پست شهرداری تهران) مطرح کرد:

برنامه من کاهش سهم درآمد شهرداری از محل صدور پروانه‌هاست+فیلم

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۳۸۵

کاندیدای تصدی شهرداری تهران کاهش سهم درآمد از محل صدور پروانه ها از برنامه‌هایش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ پیروز حناچی، کاندیدای تصدی شهرداری تهران در نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و گفت: ایجاد درآمدهای پایدار یکی از چالش‌های شهرداری تهران است و درحال حاضر سهم درآمدهای پایدار از کل درآمدهای حاصله تنها ۲۵ درصد است. کاهش سهم درآمدهای حاصل از صدور پروانه و متناسب کردن دریافت عوارص شهری به میزان بهره‌مندی از مواهب شهر از برنامه‌های من برای رفع این چالش است.

وی افزود: من برنامه خود را "شهری برای همه" نام نهاده‌ام. در شهری برای همه به پایداری و زیست‌پذیری توجه می‌شود و از میان برداشتن عرصه‌های ناکارآمد شهری، عدالت در برخورداری از خدمات و کاهش ترافیک از راهکارهای من در این راستاست.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه شهری برای همه پررونق و رقابت‌پذیر خواهد بود، اظهار کرد: کاهش نقاط ضعف گردشگری و ایجاد رونق در کسب و کارهای جدید و همچنین برخورداری از سیستم برنامه‌ریزی و مدیریت کارآمد و شفاف از محورهای شهری برای همه است.

حناچی ادامه داد: تهران شهری است که چند زلزله مهیب را پشت سر گذاشته و تاب‌آوری آن مقابل زلزله و آتش‌سوزی از موضوعات محوری شهری برای همه خواهد بود.

وی افزود: در شهر باید برای همه فرصت‌های برابر وجود داشته باشد. در همه برنامه‌های جهانی کنترل فقر اصلی‌ترین قدم برای جوامع شهری است.

وی با اشاره به چالش آلودگی هوای تهران، بیان کرد: در سال ۹۵ بیش از ۲۶۰ روز ناسالم داشتیم. همچنین آلودگی آب و عدم مدیریت بهینه پسماند و عدم پایبندی به پیمان‌های زیست محیطی از دیگر چالش‌های تهران است. در این راستا تکمیل شبکه فاصلاب تهران، هدایت و بهره‌برداری از آب‌های سطحی و احیای شبکه قنات‌ها را در برنامه‌های خود داریم.

کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران با اشاره به چالش ترافیک و نظام دسترسی در شهر تهران گفت: سهم پایین حمل و نقل عمومی زیبنده شهر تهران نیست. در شهر تهران سواره ها در حرکت غلبه دارند.

وی افزود: گسترش شبکه حمل و نقل عمومی و مناسب‌سازی شهر برای گروه‌های خاص از دیگر برنامه‌های ماست.

کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران با اشاره به اینکه چالش دیگر ما در مدیریت شهر عدالت در برخورداری است، گفت: عدم توزیع مناسب فضاها و خدمات شهری در این حوزه از چالش‌های ما است و از همین رو ساماندهی شهر برای همه گروه‌ها به ویژه گروه‌های خاص را در برنامه خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 4.5 میلیون نفر در حوزه نفوذ شهر تهران و خارج از 22 منطقه تهران قرار دارند، گفت: برنامه‌ ما برای این تعداد، ساماندهی نظام حرکت و فعالیت و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در تهران است. همچنین ما پیگیر طرح مصوب حریم پایتخت هستیم.

حناچی همچنین در پاسخ به سولات اعضای شورای شهر تهران درباره پسماند گفت: باید پسماند و الگوی تولید زباله در اولویت قرار بگیرد و تفکیک زباله‌ها باید از خانه‌ها آغاز شود، ضمن اینکه باید شیوه جمع آوری زباله تغییر یابد.

وی ادامه داد: من در مسئولیت‌های دیگر وظیفه کنترل را به عهده داشتم. من عادتم این است که اگر کاری به عهده‌ام باشد جدی پیگیری می‌کنم ضمن اینکه تخلفاتی که در حوزه کار ما است قبل از اینکه دستگاه‌های دیگر ورود کنند باید خودمان پیگیری کنیم و اگر کسی خلاف قاعده رفتار کند، قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

این کاندیدای پست شهرداری افزود: من نگاه و نگرشی که قبل از ورودم به شهرداری و بعد از آن داشتم با هم متفاوت است، آن چیزی که در شهرداری تهران با آن مواجه شدم با ذهنیت و عقبه‌ای که داشتم، متفاوت است و مشکلات شهرداری را پیش از این چندان درک نمی‌کردیم و الان درک متفاوتی دارم.

حناچی با بیان اینکه چالش اصلی امروز منابع مالی پایدار، نیروی انسانی و آلودگی هوا است، گفت: باید به این سه نکته توجه ویژه داشت. من توان این را دارم که مجموعه شهردای را برای کارهای بزرگ آماده کنم. همچنین تغییر برج باغ به خانه باغ را در دستور کار داریم. توجه ویژه به بانک زمین برای توسعه فضای سبز را نیز در لازم می‌دانیم.

حجم ویدیو: ۲۵.۲۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۱۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز