خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

قصه پارکبانان تقلبی؛ معتادانی در لباس پارکبان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۵۰

معاون شهردار از مردم می خواهد که در صورت مشاهده این افراد وجهی در اختیار آنها قرار ندهید و به کلانتری محل اعلام شود که فردی با این مشخصات در حال تخلف است و تاکید دارد که این بار مردم به کمک شهرداری تهران بیاید چراکه هنوز ما برای تمام شهر پارکبان یا دستگاه پارکبان نصب نکرده ایم.

ایلنا: اعتیاد دارند به گرفتن پولی که حقشان نیست شغلی کاذب دارند و به گمان خودشان بچه‌زرنگ‌اند. نامشان را پارکبان گذاشته‌اند بدون هیچ وابستگی به شهرداری. برای خودشان کاسبی راه انداخته‌اند، بی هیچ لباس فرم و قبضی. پول زورشان را می گیرند و گویا حتی قانون حریف آنها نمی شود چراکه نمی توان جرمی برای آنها نوشت تنها از این خیابان به خیابان دیگر می روند. این روزها شهر تهران قصه پارکبانان تقلبی را زمزمه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرد تقریبا ۴۰ ساله که صورتش در مقابل آفتاب سوخته است به محض اینکه متوجه می‌شود جایی برای پارک می‌خواهم به سراغم می‌آید و گوشه‌ای از خیابان را نشان می‌دهد چوبی را که در آن محدوده گذاشته است را برمی‌دارد و فرمان می‌دهد که این جا خودروی خود را پارک کنید.

بعد از پارک ماشین پیاده که می‌شوم تشکر می‌کنم اما بلافاصله همانند پارکبانان واقعی می‌گوید چقدر می‌مانید؟ می‌گویم: نمی‌دانم اما فکر کنم دو ساعت. بدون اینکه قبضی بدهد می‌گوید: باشه دو هزار تومان بدید و برید.

می‌خواهم پول را ندهم اما چنان قدرتمندانه در برابرم ایستاده که جراتش را ندارم. می‌پرسم آقا لباس شما همانند پارکبانان نیست، قبض هم ندارید چه پولی بدهم؟ با عصبانیت می‌گوید: خانوم لباسم کثیف شده و پاره و قبضم هم تمام. اصلا ماشین رو روشن کنید و برید میخام این جا را به فرد راننده دیگری بدم.

عجله دارم، بعلاوه توان مقابله و جر و بحثرا هم ندارم پول را می دهم و می پرسم آقا می دونید کارتون غیرقانونی است؟ می خندد و می‌گوید: نه خانم جوان شما بروید به کارتون برسید این خیابان محدوده من است و کارم قانونی.

این اولین برخوردم با این تیپ آدما بود اما آخرین نبود. چراکه در کمتر از یک هفته، بار دیگر در حوالی یکی دیگر از خیابان های غرب تهران و در کنار یک پاساژ دیگر موردی مشابه آن را دیدم.

بله کسانی که تنها نام پارکبانی را یدک می‌کشند و درآمدی فوق‌العاده ای نیز دارند و گویا کسی نیز وجود ندارد که مانع از کار آنها شود.

وقتی به یکی از آنها می گویم این کارش تخلف است، می گوید: من کار خلافی نمی کنم مجوز دارم.

سید جعفر تشکری هاشمی در این باره با بیان اینکه کار این افراد تخلف است، می گوید:متاسفانه این افراد در شهر تهران وجود دارند و منبع درآمد خوبی نیز برای خود پیدا کرده اند.با وجود اینکه کارشان تخلف است اما کارشان را با جدیت ادامه می دهند. این افراد حکایت معتادانی را دارند که هر چقدر جمعشان کنیم باز پیدایشان می شوند و این روزها معضل جدی برای شهر تهران شدند چراکه در نوع خود اسیب اجتماعی اند که درمانی ندارند.

گفته معاون شهردار تهران درست است عده ای فرصت طلب که محدوده ای را از آن خود می‌داند. تصور کنید محدوده پارک ۵۰ ماشین در اطراف یکی از پاساژهای تهران در اختیار این افراد باشد. روزانه چند ماشین می آید و می رود و اگر تنها دو هزار تومان از انها دریافت کند درآمدشان ماهانه میلیونی خواهد شد.

این در حالیست که تشکری هاشمی تنها پارکبانانی را معتبر می داند که علاوه بر فرم لباس واحد و نصب برچسب دارای قبض های ویژه باشند و باید بر اساس مصوبه وجه دریافت کنند.

وی از مردم می خواهد که در صورت مشاهده این افراد، وجهی در اختیار آنها قرار ندهید و به کلانتری محل اعلام شود که فردی با این مشخصات در حال تخلف است و تاکید دارد که این بار مردم به کمک شهرداری تهران بیاید چراکه هنوز ما برای تمام شهر پارکبان یا دستگاه پارکومتر نصب نکرده‌ایم.

سرهنگ جمال بذرافشان جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز با بیان اینکه تاکنون به صورت کتبی گزارشی از حضور این افراد در سطح شهر به پلیس ارائه نشده است، می‌گوید: ‌ بر اساس قانون جدید موضوع پارک حاشیه‌ای شهر تهران با مشارکت شهرداری تهران ساماندهی شده است و تنها کسانی پارکبانان محسوب می‌شوند که متعلق به شرکت‌های وابسته به معاونت حمل و نقل ترافیک باشند.

وی می‌افزاید: قطعا در صورت برخورد با این افراد برخورد قانونی توسط راهور انجام می‌شود، از این رو از شهروندان می‌خواهیم نه تنها وجهی را به این افراد ندهند بلکه به ما اطلاع دهند تا مانع از فعالیت این افراد سودجو در شهر تهران باشیم و حضور آنها را قلع و قم کنیم.

اگرچه هر چقدر مسئولان شهری تلاش می‌کنند تا ضابطه و قاعده‌ای برای همه ارکان اداره شهر تهران بیابند، اما همیشه وجود دارند افراد سودجویی که برای دستیابی به منافعشان هر روز دنبال روزنه‌ای می‌گردنند و راهی برای کسب درآمد نامشروع پیدا راسخ‌تر می‌شوند و با فکر بازشان در پوسته زیرین شهر آنقدر حرکت می‌کنند تا در جایی بتوانند به نوعی فعالیت‌هایشان ادامه دهند.

این بار حرکت این افراد سودجو در ماهیت پارکبانان دیده شده است کسانی که لباس فرم و قبض ندارند و در اطراف خیابان‌های شهر که دستگاه‌های پارکبان یا افراد پارکبان وجود ندارد تمام قد حاضر می‌شوند و کسب درآمد می‌کنند.

گزارش: الهه ابراهیمی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز