خبرگزاری کار ایران

آرش میلانی مطرح کرد:

تنها 5 درصد از بودجه تجهیز کتابخانه‌ها محقق شده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۹۸۷

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بودجه سال 97 برای تجهیز کابخانه‌ها 14 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که تاکنون تنها 5 درصد آن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرش میلانی در نود و پنجمین جلسه شورا و با اشاره به موافقت وزارت کشور با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: جا دارد از همه کسانی که در این مهم نقش داشتند تشکر کنم و امیدواریم انتخاباتی خوب و در خور شهر تهران برگزار شود.

وی در ادامه به موضوع وضعیت کتابخانه‌های شهر تهران اشاره کرد و گفت: وضعیت کتابخانه‌های شهر تهران مناسب نیست و در بازدیدی که از فرهنگسرای بهمن داشتیم، این موضوع آشکار بود.

 میلانی افزود: همانطور که می‌دانید این فرهنگسرا در محل کشتارگاه سابق ایجاد شد و تحت مدیریت یک نیروی خوشنام فرهنگی به کانونی برای برنامه‌های متنوع و حوزه‌های مختلف فرهنگی تبدیل شد. با این وجود سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مجموعه‌های خود را گسترش داد و امروز این مجموعه‌ها به لحاظ بودجه نیازمند کمک شهرداری است.

 وی ادامه داد: در بازدیدی که از این مجموعه داشتیم مشخص شد از تابستان امسال پست برقی که مربوط به فرهنگسرا بوده از کار افتاده و سیستم گرمایش و سرمایش  قرائت خانه از کار افتاده که رقمی بالغ بر  700 میلیون تومان نیاز دارد که خارح از توان فرهنگسرا هست و شهرداری منطقه 16 است.

رییس کمیته محیط زیست شورا گفت: در زمینه تجهیز کتابخانه‌ها عقب افتادگی قابل توجهی داریم و این موضوع در  کتابخانه‌های کوچکی که در سرای محلات داریم نیز قابل مشاهده است به ویژه در خصوص تامین کتاب. البته سوای از تامین کتب باید کیفیت محتوای کتاب را نیز مد نظر داشته باشیم و کتاب‌هایی با محتوایی مبتنی بر نیاز روز باید تامین شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد رویکرد اصلاح طلبانه در کتابخانه‌ها نیز نیاز باشد. از طرفی وضعیت ایمنی کتابخانه‌ها نیز  باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

میلانی گفت: در بودجه سال 97 برای تجهیز کابخانه 14 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که تاکنون تنها 5 درصد آن محقق شده و لذا با توجه به گرانی‌های اخیر به ویژه در زمینه کتاب شهرداری تهران می‌بایست نسبت به تعهد خود در این زمینه توجه بیشتری مبذول بدارد.

رییس کمیته محیط زیست شورا در ادامه یادآور شد:  بر طبق بند 3 ماده 71 قانون شوراها ضمن رسیدگی به مشکلات کتابخانه‌ها باید تجهیز این اماکن نیز مدنظر قرار گیرد و از شهرداری می‌خواهم در این زمینه گزارشی از برنامه کاری به تفکیک سرای محلات و مجموعه‌های زیرنظر سازمان فرهنگی و هنری به شورا اریه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز