خبرگزاری کار ایران

محمد سالاری:

برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به صورت طرح در قانون فرادست تدوین شود/نباید به خاطر تحویل به موقع برنامه سوم، سرسری عبور کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۹۴۱

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اظهار داشت: لازم است در این دوره که اکثریت نمایندگان مجلس و اعضای شورا از لیست امید هستند برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به عنوان طرح در قانون فرادست تدوین شود تا شهرهای دیگر هم بتوانند نسبت به برگزاری این انتخابات اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در نودوپنجمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تقدیر از وزارت کشور جهت برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: با توجه به ترکیب اعضای شورای شهر پنجم و قرابت فکری آنان با نمایندگان مجلس و شهردار و استاندار تهران و با توجه به شکل‌گیری فراکسیون امید 50 نفره در مجلس، ممکن است چنین ترکیبی دیگر در تاریخ تکرار نشود و مطالبه شورایاری‌ها بعد از چهار دوره فعالیت تحقق نپذیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: لازم است برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در دستور جلسات فراکسیون ا مید قرار گیرد تا جایگاه شورای محلات به صورت طرح در قانون فرادست تدوین شود و این الگو به تمامی کلانشهرها منتقل شود.

سالاری افزود: اگر بعد از پایان دوره نتوانیم برگزاری این انتخابات را عمومی کنیم مورد مواخذه جدی قرار می‌گیریم.

وی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به اینکه برنامه پنج ساله سوم شهری، برنامه‌ای است که سرنوشت پنج سال آینده تهران را رقم می‌زند، گفت: با توجه به رویکردهایی که ما به مردم اعلام کرده‌ایم انتظار می‌رود یک برنامه تحقق‌پذیر و مبتنی بر حل مشکلات شهری ارائه شود.

سالاری با اشاره به اقدامات خوب معاون سابق برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: آقای میرزایی جنبش نظرخواهی از دیده‌بان‌های شهری و نخبگان را رقم زد اما به دلیل تاخیر در تحویل برنامه و به طور کلی وقت شورای شهر برای بررسی برنامه کم است بنابراین خواهشم این است که شورای شهر فرصت بیشتری برای بررسی برنامه داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: نباید برای اینکه نگویند شورای شهر نتوانست در موعد مقرر برنامه پنج ساله را بررسی کند از آن به طور سرسری بگذریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز