خبرگزاری کار ایران

حسینی میلانی:

هنرمندان و فعالان محیط زیستی عملکرد شورا و شهرداری را به دقت نقد کنند

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۰۳۲

رئیس کمیته محیط زیست با بیان اینکه من از هنرمندان و فعالان محیط زیستی می‌خواهم تنها به حمایت از شهرداری و شورای شهر اکتفا نکنند بلکه ما را هم نقد کنند، تاکید کرد: ما برای داشتن شهری زیست‌پذیرتر و حراست از فضای سبز به نقد شما نیاز داریم. زبان هنر می‌تواند فرهنگ محیط زیست را به میان مردم برده و مسئولیت جمعی را تقویت کند.

به گزارش ایلنا، سید آرش حسینی میلانی در سومین روز از هفته منابع طبیعی در مراسم جشن درخت‌کاری که به مناسبت هفته منابع طبیعی به همت مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران و انجمن هنرمندان حامی محیط زیست در پارک فدک برگزار شد، با اشاره به مسئله کم‌آبی تهران گفت: سال آینده در شهر تهران با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم و این مسئله موجب می‌شود تا همه ما توجه بیشتری برای حفاظت از منابع آبی و آبیاری درختان و فضاهای سبز داشته باشیم.

وی ادامه داد: در شرایط کم‌آبی احتمال می‌رود درختان شهر دچار مخاطراتی شوند به همین خاطر، از شهروندان تهرانی می‌خواهم هوای درختان و هوای شهرمان را داشته باشند.

این عضو شورای شهر تهران با ضروری دانستن گسترش آگاهی‌ها و اطلاعات لازم برای حفاظت از محیط زیست و درختان در میان شهروندان اظهار داشت: من از شهردار منطقه۲ می‌خواهم واحد فضای سبز شهرداری این منطقه مشاوره‌های لازم به شهروندان برای حفاظت و آبیاری بدهند.

حسینی میلانی با طرح این سوال در شهر تهران که درخت چه معنا و چه ارزشی برای ما دارد؟ تصریح کرد: ارزش افزوده زمین در شهر تهران برای همه روشن است اما متاسفانه هنوز ارزش افزوده درختان به صورت علمی و دقیق تعیین نشده است. خدمات مهم درختان در زمینه جذب گرد و غبار، تولید اکسیژن و جذب CO۲ باید کمی و ریالی شود تا بتوان منافع حفظ درختان و خسارت قطع آنها را به صورت واقعی و ریالی در تصمیم‌گیری‌های دخالت داد. همچنین یکی از بحث‌هایی که ما در شورای شهر تهران آن را دنبال می‌کنیم، طرح شناسنامه باغات است زیرا شهروندان باید بدانند چه میزان درخت و باغ در محله آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم تسهیلاتی برای صاحبان باغات فراهم شود تا خود را متعهد به حفاظت از باغات بدانند، خاطرنشان کرد: باید اطلاعات دقیق درخصوص فضای سبز تهران در هر منطقه و هر محله مشخص شده و به اطلاع شهروندان و شورایاران برسد و از سوی دیگر، مشخص شود توسعه و نگهداری آن چقدر هزینه دارد تا شهروندان نظارت و مشارکت موثری در آینده داشته باشند‌.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر ضرورت همکاری میان شهرداری و سازمان حفاظت از محیط زیست برای حراست از فضاهای سبز ابراز داشت: من از هنرمندان و فعالان محیط زیستی می‌خواهم عملکرد شورا و شهرداری را به دقت ارزیابی و نقد کنند. شورای شهر خانه شهروندان است و همه گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد باید با همکاری و همفکری با شورای شهر، ما را در حراست از فضاهای سبز و درختان شهرمان یاری کنند.

حسینی میلانی با اشاره به اقدامات هنرمندان مکزیکی در مبارزه با آلودگی هوا در مکزیکوسیتی بیان کرد: مکزیکوسیتی در اوایل دهه ۹۰ میلادی از آلوده‌ترین شهرهای جهان بود. شاعری مکزیکی اقدامی را در مبارزه با آلودگی هوا شروع کرد و صد نفر از هنرمندان و نویسندگان را همراه ساخت. این هنرمندان به مدت ۲۰ سال علیه آلودگی هوا کمپینی را راهبری کردند و با اقدامات هنری و ترویجی خود موجب شدند تا شهرداری مکزیکوسیتی اقدامات موثری را با مشارکت مردم علیه آلودگی هوا انجام دهد و میزان آلودگی به مقدار چشمگیری کاهش یابد.

وی با بیان اینکه من از هنرمندان و فعالان محیط زیستی می‌خواهم تنها به حمایت از شهرداری و شورای شهر اکتفا نکنند بلکه ما را هم نقد کنند، یادآور شد: ما برای داشتن شهری زیست‌پذیرتر و حراست از فضای سبز به نقد شما نیاز داریم. زبان هنر می‌تواند فرهنگ محیط زیست را به میان مردم برده و مسئولیت جمعی را تقویت کند.  

رئیس کمیته زیست با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن عنوان کرد: احساس تعلقی که بانوان نسبت به خانواده، جامعه و کشور خود دارند، به همان اندازه نیز به محیط زیست دارند. بانوان ایرانی ثابت کرده‌‌اند که در عرصه‌های مختلف سرآمد بوده و از جمله در حوزه حفاظت از محیط زیست پیشگام و تحول‌آفرین هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز