خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز درختکاری انجام شد؛

غرس نهال و توزیع ۷۰۰۰ اصله نهال در سطح منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۳۱۳

با غرس یک اصله نهال از سوی مدیرعامل منطقه‌آزاد انزلی و نهال‌هایی که در پارک چپرپرد زمان کاشته شد، آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در این منطقه گرامی داشته شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، ابتدای این مراسم تعدادی از سوی دانش‌آموزان مدارس سطح منطقه‌آزاد انزلی برنامه فرهنگی هنری با موضوع اهمیت حفاظت محیط زیست و نقش درختان در سلامت انسان‌ها اجرا شد و تعداد ۷۰۰۰ اصله نهال به دهیاران ۲۸ روستای سطح منطقه برای غرس در سطح منطقه اهداء شد.

بنابراین گزارش توسعه فضای سبز و کاشت درخت برای توسعه پایدار از اهمیت به‌سزایی در برنامه‌های سازمان منطقه‌آزاد انزلی در سطح این منطقه برخوردار می باشد چراکه طبیعت و فضای سبز وسیله‌ای برای بقای بشر و حفظ زیبایی بوده و به عنوان میراثی ارزشمند به همه انسان‌ها تعلق دارد.

اکبر قاسم‌نژاد مدیر امور شهری و روستائی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه تعداد ۴۱ گونه درخت مثمر و غیرمثمر در زمینی به مساحت ۴ هکتار در پارک چپرپرد زمان کاشته شد، اظهار داشت: در انتخاب نوع درختان غرس شده در روز درختکاری سال ۹۶ سعی شده تا از گونه های بومی گیلان نظیر انار، ازگیل، انبه، آلوچه، آلبالو، سیب، پرتقال، نارنج، خرمالو، افرا، اقاقیا، بلوط، ون و توسکا استفاده شود.

وی با اشاره به وجود خاک زراعی مناسب برای کاشت درخت در گیلان بر اهمیت بالاتر بودن استاندارد کمی و کیفی فضای سبز استان تصریح کرد و ضمن دعوت از مردم به کاشت درخت در این ایام، خواستار حذف نگاه دولتی به درختکاری شد و گفت که همه ما در برابر طبیعت و توسعه فضای سبز مسئول هستیم.

کاشت درختان میوه و بومی از سوی دانش‌آموزان همراه مدیران سازمان و دهیاران سطح منطقه از نکات جالب این مراسم بود، اقدامی که نقش موثری در فرهنگ سازی درباره توسعه فضای سبز و حفاظت از محیط زیست می‌تواند ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز