خبرگزاری کار ایران

حسینی میلانی:

آمارهای سرانه فضای سبز و هزینه‌های توسعه و نگهداری آن باید تدقیق شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۸۲۸

نشست همفکری نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی استان تهران با کمیته محیط زیست شورای شهر در دومین روز از هفته منابع طبیعی برگزار شد.

 

به گزارش ایلنا، سید آرش حسینی میلانی رییس کمیته زیست در ابتدای این دیدار گفت: یکی از فعالیت‌هایی که از ابتدای شروع به کار شورای شهر پنجم، در دستورکار بوده است، ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های محیط زیستی به صورت مستمر بوده و در تلاش هستیم این کار به صورت سازمان‌یافته صورت بگیرد.

وی با اشاره به دیدارها و اقدامات پیشین صورت گرفته از سوی کمیته‌ محیط زیست با تشکل‌های محیط زیستی اظهار داشت: در شش ماه گذشته دیدارهای مختلفی با صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه محیط زیست و مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد صورت گرفته و در این راستا یک کارگاه تخصصی - تسهیل‌گری طرح ترافیک جدید شهر تهران پیش از تصویب این طرح با محوریت شبکه تشکل‌های محیط زیست استان تهران برای آگاهی یافتن از نظرات آنها تشکیل شد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما با وضعیت ایده‌آل برای ارتباط‌گیری و تبادل نظر با سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های محیط زیستی هنوز فاصله داریم و تلاش می‌کنیم کمیته محیط زیست در شورای پنجم بتواند ابعاد و ارتباطات اجتماعی گسترده‌تری داشته باشد.

حسینی میلانی افزود: امیدوارم در سال آینده و قبل از ارایه طرح‌های مهمی عرصه مدیریت شهری گفت‌وگو تبادل نظر جدی با نخبگان، کارشناسان و فعالان سمن‌ها صورت بگیرد و در این چارچوب، ضرورت دارد راهکارها و سازوکارهای ارتباط‌‌گیری مشخص شود.

در ادامه این برنامه، وی پس از استماع نظرات حضار، تجربه میدانی فعالان محیط زیست طی ۲۵ سال گذشته را بسیار ارزشمند خواند و بر ثبت و ضبط تاکید و خاطرنشان کرد: ایده‌ها و پیشنهادهای خوبی در این نشست مطرح شد اما باید آنها را در قالب چند اولویت مدیریت شهری دسته‌بندی شوند و بر آنها متمرکز شد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به برخی از آمارها در عرصه مدیریت شهری ابراز داشت: آمارهای سرانه فضای سبز و هزینه‌های توسعه و نگهداری آنها باید براساس محلات و خیابان‌ها تدقیق شود تا کمبودها و دارایی‌های فضای سبز برای شهروندان ملموس شده و احساس تعلق در سطح محلی به وجود آید. این احساس و آگاهی مشترک زمینه مشارکت جدی مردم را فراهم خواهد آورد.

گفتنی است این نشست همفکری با همکاری شبکه تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیست تهران و به دعوت کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تشکیل شد که ۲۸ تشکل مردم‌نهاد و سه فعال محیط زیستی حضور داشتند و نقطه‌نظرات مطرح شده در آن، در قالب سندی رسمی به کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز