خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

ارسال ۲۰۰ تن دارو در ۱۴ محموله به عتبات عالیات برای سفر اربعین/تجهیز ۴۰ درمانگاه در عراق

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۶۷۶

دبیرکل جمعیت هلال احمر از بارگیری و ارسال ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴ محموله به عتبات عالیات و تجهیز ۴۰ درمانگاه در عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری محمود محمدی‌نسب (دبیر کل جمعیت هلال احمر)، روسای سازمان امداد و نجات و مرکز پزشکی حج و زیارت جهت بارگیری و ارسال محموله دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی با حضور مهدی محمدی نسب (دبیرکل جمعیت هلال احمر)، مرتضی سلیمی (رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر)، سیدعلی مرعشی ر(ییس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر) برگزار شد.

سیدعلی مرعشی در ابتدا گفت: ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات  به همراه ۴۰۰ قلم دارو و ۸۰ قلم مصرفی در ۱۴ محموله به اعتبات ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: همه زائران تحت پوشش بیمه هستتد و خدماتشان هم رایگان است. همچنین بالغ بر ۹۰ نفر تیم امدادی قلب، ارتوپد، زنان، روانشناسی و ... نیز برای اعزام آماده‌ شده‌اند همچنین امسال برای اولین بار یک درمانگاه طب سنتی را هم در کربلا راه‌اندازی خواهیم کرد.

رییس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین توصیه برای این ایام پوشیدن لباس گرم و داشتن کفش و کوله پشتی مناسب است. علاوه بر آن زائران باید داروهای خاص خود را که در ایران مصرف می‌کردند، همراه خود داشته باشند البته ما اقلامی را به همراه داریم اما ممکن است مارک مصرفی آنان با داروی بیمار متفاوت باشد.

وی ادامه داد: همه زئران تحت پوشه بیمه هستتد و خدماتشان هم رایگان است. همچنین بالغ بر ۹۰ نفر در بیمارستان الحسین کربلا تیم امدادی قلب، ارتوپد، زنان،روانشناسی و ... حضور دارند ما همچنین بیمارستان الکوفه در کربلا را تجهیز کرده‌ایم.

مرعشی با بیان اینکه امسال برای اولین بار یک درمانگاه طب سنتی را هم در کربلا راه‌اندازی خواهیم کرد، گفت: مهم‌ترین توصیه برای این ایام پوشیدن لباس گرم و داشتن کفش و کوله پشتی مناسب است. علاوه بر آن زائران باید داروهای خاص خود را که در ایران مصرف می‌کردند همراه خود داشته باشند البته ما اقلامی را به همراه داریم اما ممکن است مارک مصرفی آنان با داروی بیمار متفاوت باشد.

مرعشی در خصوص خدمات داخل عراق بیان کرد: حرکت اربعین هر سال با شکوه‌تر می‌شود و ما کمک می‌کنیم این اتفاق بهتر از هر سال پیش بیاید زیرا این پیاده‌روی بزرگترین تجمع دنیا است. توصیه این است که مراسم اربعین حالت مردمی خودش را از دست ندهد و زیرا دولت ایران و عراق توانایی مدیریت چنین مراسمی را ندارند و بهتر است خود مردم آن را مدیریت کنند.

رییس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد: قسمت درمان عراق به عهده سازمان ما است و این حداقل کاری است که در مناطقی که زائران وجود دارند می‌توانیم انجام دهیم. امسال هم ما در سه مرز خروجی و  در آن طرف مرز از همان ابتدای ورود به خاک عراق خدماتمان را ارائه می‌دهیم و علاوه بر آن مسیرهای امدادی را تجهیز خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از کارهایی که امسال متفاوت‌تر از سال گذشته انجام دادیم این است که کیفیت خدمات را بالا ببریم و سعی کردیم به نسبت سال گذشته همه چیز بهتر باشد. همچنین سعی کردیم خدمات اصلی‌تر و بیمارستانی را با وجه قوی‌تر ببینیم و همکاری بهتری با سیستم وزارت بهداشت عراق و سازمان هلال احمر عراق داشته باشیم. استقرار در مانگاه بین راه نجف و کربلا هم مثل سال قبل هستند. برای اولین بار درمانگاه طب سنتی را خواهیم داشت که ۲۵ نفر در آنجا با ما همکاری خواهند داشت. علاوه بر این ما با بسیج جامعه پزشکی، بهداری سپاه پاسداران، بهداری قدس باهمکاری داشتیم.

مرعشی بیان کرد: ما هر ساله ۲۲ تا ۲۶ میلیون نفر زائر در کربلا داریم که برخی خارج از سامانه سماح ثبت نام می‌کردند از این رو بیمه نمی‌شدند و در نهایت از خدمات بیمه‌ای بهره نمی‌بردند و متحمل هزینه‌های سنگینی می‌شدند. از همین جا تاکید می‌کنم مردم از طریق سامانه سماح برای ثبت نام اقدام کنند.

او با بیان اینکه خدمات رسانی از ۸ صفر تا پایان صفر ادامه خواهد داشت،‌ افزود: ۲۰۰ تن دارو با ۱۴تریلر امروز به داخل عراق منتقل شدند. اولین اعزام ما پریروز به عتبات مشرف شدند و اولین گروه درمانی ما ۲۳ مهرماه مصادف با ۵ صفر خواهد بود و از ۸ صفر خدمات درمانی در عراق آغاز خواهد شد. ما همچنین تیم خاصی را در عراق گذاشته‌ایم که افرادی که در جنگ عراق و سوریه بودند و در آنجا حضور دارند در خصوص اتقاقات غیرمترقبه کمک کنند.

در ادامه محمود محمدی نسب اظهار داشت: مراسم  پیاده‌روی اربعین حسینی وجوه مختلف دارد و سالهاست که با اشتیاق برگزار می‌شود و طبیعتا دستگاه‌های مختلف در کشور خدمات متنوعی در این زمینه دارند تا هر سال زائران با راحتی بیشتری این مناسک را انجام دهند. ما در جمعیت هلال احمر مسئول کمیته امداد و نجات این ستاد هستیم و دستگاه‌ها مختلفی در این کمیته عضوند.

وی با بیان اینکه در این کمیته دو بخش در داخل مرزها و بیرون از مرزها فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: خدمات داخل مرزها شامل خدمت‌رسانی در خصوص حوادث مرزها، خدمت‌رسانی در حوادث جاده‌ای و پوشش سه استان هم مرز با کشور عراق را داریم و چنانچه به دلیل ازدحام جمعیت اگر نیاز به امداد باشد همکاران ما وارد عمل می‌شوند تا اسکان اضطرای، تغذیه اضطرای و اعزام تیم‌ها با بالگرد و تجهیزات مختلف را ارائه دهند. در حوزه برون‌مرزی نیز  بحث درمان در حین پیاده‌روی با همکاری همین گروه است که در سازمان پزشکی حج و زیارت انجام می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: توسط جمعیت هلال احمر در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و مسیر‌های پرتردد درمانگاه‌هایی ایجاد شده که به هموطنان خدمات درمانی ارائه می‌دهد. علاوه بر این با گروه‌های مختلف داوطلب که می‌خواستند در این مدت خدمات درمانی ارائه کنند، همکاری داشتیم و پروتکلی را در نظر گرفتیم که از کارهای اضافی در این زمینه خودداری کنیم. در مجموع ۲۶درمانگاه خارج از جمعیت هلال احمر، ۱۴ درمانگاه توسط خود سازمان هلال احمر و به طور کل ۴۰ در مانگاه در کشور عراق تجهیز خواهد شد. همچنین حجم زیادی از کادر درمان در آنجا ارائه خدمت خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز