خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

آیین‌نامه‌های ابلاغی به مدارس باید عملیاتی باشد/ دردسر برخی آیین‌نامه‌ها در مدارس

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۷۹۵

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: باید آیین‌نامه‌ای نوشته شود که عملیاتی باشد و با این وجود برخی از آیین‌نامه‌هایی که در مناطق تنظیم می‌شود، مشکلاتی در مدارس ایجاد می‌کند.

به گزارش ایلنا، مهدی نوید ادهم در گردهمایی وزیر آموزش و پرورش با معاونان و مدیران‌کل این وزارتخانه که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: باید به سمتی برویم که مدارس با مفاهیم سند همسو شوند و برای تحقق این امر، همه عوامل و عناصر مدرسه از جمله مدیریتی، محتوای برنامه درسی، فضا و نیروی انسانی را باید بازخوانی کنیم و متناسب با سند تحول بازتعریف شوند.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آشنایی مدیران با سند تحول با ارائه برنامه‌های دارای عمق و محتوای لازم باید در دستورکار مدیران کل آموزش و پرورش قرار گیرد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آشنایی مدیران و معلمان با اهداف جدید تحصیلی بسیار ضروری است، اظهار داشت: در بازنگری انجام شده این اهداف با پوشش چهار دوره تحصیلی دوره اول و دوره دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه تنظیم شده است و مدیران با دقت اهداف مذکور را بررسی کنند و این اهداف در دوره‌‌‌های آموزشی مورد تاکید قرار گیرند.

نوید ادهم درخصوص موضوع هویت‌‌‌سازی نسل جوان تصریح کرد: هویت و انسجام و وحدت ملی دو روی یک سکه هستند بنابراین اگر هویت محقق نشود، انسجام ملی با خطر مواجه می‌‌شود.

وی افزود: باید آیین‌نامه‌ای نوشته شود که قابل اجرا شدن و عملیاتی باشد و با این وجود برخی از آیین‌نامه‌هایی که در مناطق تنظیم می‌‌‌‌‌شود باعث مشکلاتی در مدارس می‌‌‌‌شود و مدیران کل باید برای حذف چنین بخشنامه‌هایی که باعث کاهش کیفیت می‌شود، تلاش کنند.

حیدر تورانی، سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز با اشاره به طراحی الگوی اثربخش در این سازمان خاطرنشان کرد: این الگو شش بعد و شش راهکار خواهد داشت و ما به دنبال انطباق محتوای کتاب‌ها با اسناد تحولی و استراتژی پایداری کتاب‌های درسی هستیم تا این کتاب‌ها را هر ساله امحا نکنیم و به دنبال چابک‌‌سازی برنامه درسی خواهیم بود.

وی با توجه به وظایف سازمان ابراز داشت: در صورت همراهی معاونت‌های مختلف، برنامه‌هایی مانند آموزش معلمان و اجرای برنامه درسی از فعالیت‌های اصلی است.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به انتشار ۴۰ عنوان نشریه رشد، بیان کرد: این مجلات دارای محتوای قوی است و لازم است تا مدیران‌کل، آنها را به مدیران و دانش‌آموزان پیشنهاد دهند تا از این طریق هم‌‌افزایی صورت گیرد.

تورانی با اشاره به پژوهش‌های ملی که در این سازمان انجام می‌گیرد، یادآور شد: نیاز به مشارکت استان‌ها در این زمینه است تا این پژوهش‌ها جامعیت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز