خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران مطرح کرد:

هنجارهای اجتماعی باید رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۹۰۰

افشانی در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و صنایع وابسته گفت: دوچرخه‌سواران می‌توانند دوچرخه‌ها را هر جا که می‌خواهند پس از استفاده رها کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز در جریان افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و صنایع وابسته محمدعلی افشانی (شهردار تهران) با بیان اینکه شعار او شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر است، گفت: به نظر می‌رسد که شما روز به روز بیشتر با شعارهای ما آشنا می‌شوید. ما عادت کرده‌ایم که به جای آنکه پروژه‌ها را براساس اهمیت و تاثیرگذاری‌شان نگاه کنیم آنها را براساس حجم‌شان بنگریم.

وی ادامه داد: کشور ما دارای سه فرهنگ ایرانی، اسلامی و صنعتی است. نوروز نماد فرهنگ ایرانی و عاشورا نماد فرهنگ اسلامی بوده و فرهنگ صنعتی با آغاز صنعت نفت در کشور شروع شد. این سه فرهنگ مهم کاملا با یکدیگر درهم تنیده هستند.

شهردار با تاکید بر این موضوع که باید روی آموزش شهروندان در خصوص رانندگی و رعایت قوانین تاکید شود، افزود: اولین و مهمترین کار رعایت قانون است و باید در این زمینه آموزش‌های لازم با همکاری صدا و سیما به شهروندان داده شود. متاسفانه امروز در جامعه در هنگام رانندگی مسائلی را شاهد هستیم که قابل تحمل نیست.

شهردار با اشاره به طرح دوچرخه اشتراکی افزود: این طرح برای اولین بار است که اجرایی می‌شود و دوچرخه‌سواران می‌توانند این دوچرخه‌ها را هر جا که می‌خواهند پس از استفاده رها کنند. درباره دورچرخه سواری زنان اینقدر سوال نپرسید و بگذارید این روند ادامه پیدا کنند. هنجارهای اجتماعی باید رعایت شوند.

افشانی در انتها خاطرنشان کرد: انسان‌ها حق دارند سالم زندگی کرده و هوای سالم تنفس کنند. شاید برخی فکر کنند این پروژه آنقدرها بزرگ نیست اما بی‌تردید اهمیت فراوان دارد. تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران باید در کنار هم بوده و باهم کار کنند و گرنه کار پیش نمی‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز