خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حریم شهر تهران اعلام کرد:

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای حفظ حریم

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۶۵۳

مدیرکل حریم شهر تهران از ابلاغ سیاست‌های جدید صیانت از حریم پایتخت با تکیه بر رویکرد حفاظت فعال و کنترل موثر با نگاه مشارکتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد محمددوست در جلسه کمیته صیانت از حریم شهر با اشاره به نگاه مدیریت شهری به موضوع حریم پایتخت گفت: حریم شهر تهران به عنوان نمادی از شان و منزلت شهر تهران و هاله تنفسی از جایگاه ویژه‌‌ای برخوردار است.

وی مولفه های صیانت از حریم را توسعه فضای سبز و بار عمومی با کارکرد تفرجگاهی، تفریحی و گردشگری پیرامون شهر تهران دانست و اظهار داشت: در این دوره ایجاد و تقویت مولفه‌‌‌‌‌‌های ارزشمند معاصر و باززنده‌‌‌‌‌‌سازی الگوها، نمایه‌‌‌‌‌‌‌ها و سیمای حریم شهر تهران با حفظ هویت زیستی و انسجام‌‌‌بخشی به حریم پایتخت مد نظر است.

مدیرکل حریم شهر تهران همچنین بر پیشگیری از توسعه حاشیه‌‌‌‌نشینی و گسترش آسیب‌‌‌های اجتماعی تاکید و تصریح کرد: ضرورت حفاظت از محیط زیست برای تحقق توسعه پایدار حریم شهر تهران بخشی دیگری از اقدامات برای صیانت از حریم است.

محمددوست با اشاره به سایر مولفه‌‌‌‌های حفاظت فعال از حریم خاطرنشان کرد: زمینه‌‌‌سازی برای اجرای طرح‌‌‌‌‌ها و پروژه‌‌‌ها در راستای تحقق اهداف با بهره‌‌‌‌گیری از مکانیزم‌‌‌‌‌‌‌های بروز و تسهیل و تسریع در تصویب و اجرای آنها از مهمترین برنامه‌‌‌‌هایی است که در این دوره اجرا می‌‌‌‌شود. همچنین تلاش می‌‌‌‌شود تا با جلب سرمایه‌‌‌‌‌گذاری و مشارکت‌‌‌‌های مردمی در راستای گسترش فضای سبز و ایجاد امکان تفرجگاهی در حریم شهر تهران و در کنار آن حفاظت از اراضی حریم به منظور تعبیه نقاط امن و مقاوم برای شهروندان تهرانی در برابر انواع مخاطرات و سوانح حفاظت فعال از حریم صورت بگیرد.

وی به توضیح کنترل موثر در صیانت از حریم پرداخت و ابراز داشت: آموزش واطلاع‌‌‌‌‌‌‌‌رسانی عمومی در کلیه سطوح، بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری از کلیه پتانسیل‌‌‌‌‌های موجود دستگاه‌‌‌‌‌‌های متولی و مرتبط در امور حریم به منظور برخورد جدی و همه‌‌‌‌‌جانبه و بدون اغماض با هرگونه تخلف و ساخت و ساز در حریم و جلوگیری از هرگونه فعل و انفعال غیررسمی و غیرقانونی و برخورد با تمامی متخلفان اعم از حقیقی و حقوقی، دولتی و غیردولتی از جمله مولفه‌‌‌های کنترل موثر است.

مدیرکل حریم شهر تهران درخصوص رویکرد مشارکتی و استفاده از پتانسیل‌‌‌‌ها و ظرفیت‌‌‌‌های موجود در سازمان‌‌‌های مردم‌‌‌نهاد برای حفاظت از حریم بیان کرد: تعامل و هماهنگی با کلیه دستگاه‌‌‌‌های مربوطه در راستای ایجاد طرح‌‌‌‌‌‌های مشارکتی، استفاده از ظرفیت‌‌‌‌های بالقوه شورای اسلامی شهر و روستا در جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در مجاورت روستاها از دیگر رویکردهای مشارکت در حفظ عرصه‌‌‌‌‌‌های حریم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز