خبرگزاری کار ایران

افشانی:

ابهام در نحوه ارتقا شغلی مدیران/دولت و شهرداری خیریه نیست

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۰۸

گزینه تصدی شهرداری تهران گفت: شهرداری چند برابر آنچه که باید نیروی انسانی دارد؛ بر چه اساسی ارتقا شغلی می‌دهیم و مدیران را انتخاب می‌کنیم؟ مگر دولت و شهرداری، خیریه است؟ باید طوری کار کنیم که شهرداری لاغر شود اما اشتغال افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی افشانی (گزینه تصدی شهرداری) در شصتمین جلسه شورای شهر تهران، ری تجریش، گفت: تنها مدیری می‌تواند در حوزه مسئولیت خود موفق باشد که به قوانین آن حوزه اشراف داشته باشد.

وی تاکید کرد که امروز بهترین ارتباط ممکن بین سازمان برنامه بودجه، سازمان مالیاتی و بنده وجود دارد.

افشانی گفت: بخش عظیمی از کارهای شهر هم از طریق ارتباط انجام می‌شود. تاکنون هم طرحی ارائه نکرده‌ام که دولت با آن مخالف باشد. این فرصتی برای تهران است.

گزینه تصدی شهرداری تهران در ادامه گفت: قرارداد ۶۳۰ واگن تا امضای نهایی با فاینانس خارجی نزدیک به ۸۰۰ میلیون یورو تدوین شده و قرار است ۶۳۰ واگن ساخته شود.

او با اشاره به جلسه نوسازی دولت، گفت: به آقای روحانی گفتم شما که می‌خواهید صرفه جویی در سوخت کنید، اولویت را به اتوبوس‌های شهری بدهید؛ زیرا آلایندگی زیادی دارند و رضایت مردم در پشت آن وجود دارد.

افشانی افزود: اتوبوس‌ها اولویت اول است و طبق این طرح باید ۵ هزار اتوبوس نوسازی شود. ما نیاز داریم بین دولت و شهرداری ارتباطی تنگاتنگ ایجاد کنیم؛ ۳۳درصد مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها تعلق دارد.

گزینه تصدی شهرداری گفت: یکی از معضلات اصلی شهر، مسئله عدم همزمانی طرح شهرسازی و طرح ترافیک است. با پیگیری فراوان در کمیسیون زیربنایی تصویب شد که منبع به طور همزمان انجام شود.

افشانی با اشاره به اینکه ۳۰ سال با این مسئله درگیر بوده‌اند و همدیگر را نقض کرده‌اند، بیان داشت: ما در ساخت توسعه پایدار شهری، فقط ساخت ساختمان را می‌بینیم. بیش از ۱۰ سال ثروت مردم بلااستفاده می‌ماند؛ در حالی که اگر آگاهی وجود داشته باشد، پروژه‌ها یکی پس از دیگری ساخته می‌شود، نه همه پروژه‌ها را با یکدیگر شروع کنیم و سالیان سال به درازا بکشد.

افشانی گفت: باید سیستم مدیریت کیفیت را در شهر مستقر کنیم، با این سیستم می‌توان کنترل کرد که هزینه‌ها نسبت به پیشرفت پروژه انجام شود.

نامزد تصدی شهرداری تهران گفت: چالش‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی تکدی‌گری، زباله گرد‌ها، کودکان کار، طلاق است. بنابراین باید نقش تهران را در رویدادهای فرهنگی جهانی و بین المللی تقویت کنیم.

او با اشاره به سکونت‌های غیررسمی تهران و حاشیه تهران تاکید کرد که باید این مناطق را سامان داد.

افشانی گفت: سطح مشارکت فرهنگی را هم ارتقا دهیم. این ذهنیت وجود دارد که فساد در سازمان‌ها و نهادهای عمومی وجود دارد. برای اینکه بتوانیم این ذهنیت را تغییر دهیم باید مردم کاملا مطلع باشند که در شهرداری چه می‌گذرد. باید نشاط را گسترش دهیم. این دو مسئله می‌تواند چالش‌های اجتماعی را کاهش دهد.

او با اشاره به اینکه سهم شهرداری‌ها باید به ۵۰ درصد ارتقا داده شوند بیان داشت: در تمام کمیسیون‌های مجلس هم تصویب شده است. این یکی از راه‌های افزایش درآمد است که باید دنبال کنیم. دومین قدم باید هزینه پروژه‌ها را بررسی کنیم. ما پول کلانی در بانک توسعه اسلامی یا بانک توسعه آسیایی داریم و این منبع عظیمی است که باید به آن توجه و از تسهیلات آن استفاده کنیم.

افشانی گفت: شهرداری چند برابر آنچه که باید نیروی انسانی دارد؛ بر چه اساسی ارتقا شغلی می‌دهیم و مدیران را انتخاب می‌کنیم؟ مگر دولت و شهرداری، خیریه است؟ باید طوری کار کنیم که شهرداری لاغر شود اما اشتغال افزایش یابد.

او تاکید کرد: در استانداری استان فارس سعی کردم زنان در جلسات باشند و حالا دو مدیرکل قوی زن در استانداری فعالیت می‌کنند.

او‌در پایان گفت: ایمن نبودن ساختار فیزیکی و کالبدی شهر و ساختمان‌های بافت فرسوده، نبود اورژانس هوایی با وجود  ۱۰میلیون جمعیت، کمبود فضا و امکانات مناسب برای رفع نیازهای بازماندگان پس از بحران و عدم توجه به الزامات پدافند غیرعامل در پروژه‌های زیرساختی از چالش‌های ایمنی و مدیریت بحران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز