خبرگزاری کار ایران

در گزارش ایلنا مطرح شد؛

تغییر در شهرداری تهران به نفع چه کسانی است؟

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۱۸

به دنبال آغاز به کار شهردار جدید، موج جدیدی از گمانه‌زنی‌ها در رابطه با انتصابات شهرداری تهران آغاز شده است. برخی اعضای شورای شهر معتقدند تمایلات و منافع برخی پشت این خبرسازی‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با انتصاب شهردار جدید همه چشم‌به راه تغییراتی هستند که محمدعلی افشانی در کابینه‌ی شهری خود ایجاد خواهد کرد. در این میان، بازار اخباری که با جمله "شنیده‌ها حاکی است" آغاز می‌شود؛ نیز داغ می‌شود. هر گروهی منتظر است بر یاران خود در تیم مدیریت شهری بیفزاید. حضور یاران بیشتر یا مخالفان کمتر طبعا در تصمیمات آتی شهرداری بی‌تاثیر نخواهد بود. تغییر تیم شهردار جدید اولین قرعه را در داغ کردن سوژه‌ی رسانه‌های موافق و مخالف با نام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گره زده است.

محسن پورسیدآقایی گزینه‌ی خوبی برای شروع تغییر در شهرداری تهران به‌نظر می‌رسد. وجود او در راس تیمی که قرار است برای حمل و نقل تهران و بحث‌ داغ طرح ترافیک تصمیم‌گیری کند، اهمیت جدایی یا ماندگاری‌اش را به عنوان یکی از معاونان شهردار جدید تهران دارای اهمیت کرده است.

خبرسازی برای عزل یا ماندگاری پورسیدآقایی از روز گذشته آغاز شد. بازهم فضای مجازی پیشتاز اطلاع‌رسانی بود. خبر بلافاصله ازسوی رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل شهرداری تهران تکذیب می‌شود اما همچنان توسط برخی اعضای شورای شهر و مدیران شهری تایید می‌شود. جریان چیست؟

زهرا صدراعظم نوری (عضو شورای شهر) در جمع‌بندی آنچه در این دو روز درباره ماندن یا رفتن محسن پورسیدآقایی در رسانه‌ها مطرح شده، به ایلنا می‌گوید: نباید به این‌گونه اخبار پرداخت. برخی‌ می‌خواهند به شایعه‌ها دامن بزنند و طبیعی‌ست که شهردار جدید براساس توانمندی افراد برای نیروهای خودش تصمیم خواهد گرفت.

وی سخنانش را این‌گونه ادامه می‌دهد: براساس صحبت‌هایی که با شهردار جدید داشته‌ایم ایشان گفته‌اند قصد جابجایی نیروها را ندارد مگر آنکه نیروها بخواهند خودشان از شهرداری بروند یا آنکه کارایی لازم را نداشته باشند. هرچند آقای افشانی در تصمیم‌های خود ثابت قدم به نظر می‌آیند اما در این میان گویا برخی تمایلاتی دارند و می‌خواهند خواسته‌های خود را به‌صورت مصاحبه و اظهارنظر از طریق رسانه‌های مطلوب خود به مردم تحمیل کنند.

غلامرضا رجایی (مشاور رسانه‌ای شهردار تهران) هم در واکنش به این سوال که آیا موج‌سازی رسانه‌ای اخیر تاثیری در تصمیمات مدیران شهری دارد یا خیر، با بیان اینکه "همه گمانه‌زنی‌ها در جامعه ما طبیعی است"، می‌افزاید: برخی از این موارد فقط خبرسازی است تا رسانه‌ها چیزی برای پرداختن داشته باشند. درصدی؛ پیش‌بینی و درصدی هم اعمال فشار است. اما باتوجه به شناختی که من از شهردار جدید، آقای افشانی دارم، ایشان کار خودش را می‌کند.

رجایی که مشاور رسانه‌ای شهردار سابق (محمدعلی نجفی) هم بوده است، معتقد است که نباید تقصیر را به گردن اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شهرداری انداخت. او با تاکید بر اینکه "گمانه‌زنی اصحاب رسانه طبیعی است و رسانه‌ها باید آزاد باشند"، می‌گوید: اگر این روند به سمتی برود که از آن بوی فشار بیاید، حقوقی ضایع یا دروغی منتشر شود، باید عکس‌العمل نشان داد.

باید پذیرفت که امروز شهرداری تهران در شرایط مالی نامناسبی قرار دارد و در سکوت رسانه‌ها 12 پرونده تخلف قضایی آن هم در دستگاه قضایی مطرح است، این سازمان حتی بدون این مشکلات نیز همواره حساس و پرحاشیه‌ بوده است. با این وجود انتظار تغییر در مدیران شهری در آینده نزدیک چندان هم موجب شگفتی نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز