خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ضرورت کیفیت‌بخشی در دانشگاه آزاد/ عملکرد فرهاد رهبر مبنای علمی نداشت

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۴۲۹

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای با تاکید بر ضرورت کیفیت‌بخشی در دانشگاه آزاد گفت: اگر دانشگاه آزاد رویه فعلی را پیش ببرد، اصلا به نفعش نخواهد بود.

محمد بیرانوند (عضو کمیسیون آموزش مجلس شواری اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عملکرد فرهاد رهبر در دوره ریاستش بر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در جریان دلیل برکناری فرهاد رهبر نیستم، اما حدس می‌زنم بین این مجموعه هماهنگی و همسویی لازم وجود نداشت. در حقیقت طبق آن چه که من دیده‌ام، ایشان خیلی برای این مجموعه دل نمی‌سوزاند و برنامه منسجم و محکمی نداشت.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرفی با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد رو به کاستی بودند، فرهاد رهبر برنامه‌ریزی محکمی برای رشد دانشگاه آزاد نداشت، البته اینها استنباط‌های بنده است و من از اینکه علت اصلی برکناری او چه بوده نیز بی‌خبرم، اما در مجموع برداشتم این است که تعامل لازم در مجموعه دانشگاه آزاد برای رساندن کشتی تلاطم‌زده این دانشگاه به سرمنزل مقصود وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: بدون حب و بغض اعلام می‌کنم که عملکرد ایشان در دانشگاه آزاد مثبت نبود، حتی در حوزه عزل و نصب‌ها نیز بدون هیچ مبنای علمی و معیار و ملاک درستی عمل می‌کرد و برنامه دیگری که من از آن مطلع باشم، نداشت.

بیرانوند ادامه داد: در کمیسیون آموزش هم یک یا دو مرتبه آمد، اما هیچ نکته‌ای که متوجه شویم بر اساس آن فرهاد رهبر برای تعالی دانشگاه آزد اسلامی برنامه‌ای دارد، وجود نداشت. حتی روی کاغذ هم نکته‌ای قید نشده بود، در عمل نیز شاهد هیچ اقدامی نبودیم یا اینکه انجام شده ما از آن بی‌خبریم.

وی درباره گلایه‌مندی برخی از دانشجویان از شهریه بالای این دانشگاه در مقابل کیفیت پایین آموزشی گفت: دوام و بقای مجموعه‌های آموزشی امروز به رقابتی کردن آنها بستگی دارد و دانشگاه آزاد هم بی‌شک باید به هر شکل خودش را برای یک رقابت سنگین با دانشگاه‌های دیگر آماده کند. اگر دانشگاه آزاد این رویه را به همین شکل پیش ببرد، اصلا به نفعش نخواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شواری اسلامی در پایان با بیان اینکه دانشگاه‌ آزاد باید به سمت کیفیت‌بخشی و رونق‌‌بخشی رشته‌های موثر برود، اظهار کرد: دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه‌های نسل سوم باید برای بقای خود روی کیفیت بخشی،‌ بالا بردن سطح آموزشی و نیز رونق بخشی در سطح دانشگاه‌ها تلاش کنند. به عنوان مثال باید به رشته‌هایی که می‌توانند در رفع معضلات و مشکلات جامعه از جمله بیکاری، فقر، فساد و ... کمک کنند، رونق و کیفیت بخشید تا از این طریق بتوان در جامعه موثر واقع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز