خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تدابیر دانشگاه تهران برای ترک سیگار دانشجویان/مراکز بهداشت‌ دانشگاه را فعال کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۵۰۶

معاون دانشجویی دانشگاه تهران، تدابیر این دانشگاه برای ترک سیگار دانشجویان را تشریح کرد.

حسین به‌نژاد (معاون دانشجویی دانشگاه تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ضمانت اجرایی طرح عاری از دخانیات که از مهرماه در این دانشگاه کلید می‌خورد، گفت: برای رسیدن به دانشگاه بدون دخانیات یک خط مشی تدوین کردیم که دارای کمیته‌های فردی هستند و هر کدام از این کمیته‌ها روش‌ها و راهکارهای فرهنگی در راستای رسیدن به هدف ما یعنی دانشگاه بدون دخانیات را ارئه می‌دهند.

وی تصریح کرد: چیزی که فعلا تعیین کرده‌ایم، خط مشی‌ها است و در این خط مشی‌ها قید شده که اطلاع رسانی به دانشجویان سه ماه  قبل از اجرایی شدن طرح صورت خواهد گرفت و به تمامی دانشجویان و دانشگاهیان اطلاع‌رسانی خواهیم کردیم.

وی ادامه داد: در مجموع اعلام کردیم که این طرح کاملا غیرانضباطی، فرهنگی و سلامت محور است. با ارائه روش‌هایی تلاش می‌کنیم تا به دانشگاه بدون دخانیات برسیم.

به‌نژاد در پاسخ به این سوال که با دانشجویانی که برخلاف طرح رفتار کنند؛ چه برخوردی می‌شود، گفت: یکی از ویژگی طرح "دانشگاه عاری از دخانیات" این است که ما از نظرات دانشجویان برای اجرای این طرح استفاده خواهیم کردم و تقریبا خط مشی‌ها هم با استفاده از نظرات دانشجویان تدوین شده است. لذا نظرات دانشجویان به ما کمک خواهد تا این طرح به خوبی محقق شود.

به‌نژاد با اشاره به در نظرگرفتن مشوق‌هایی برای اجرای این طرح توضیح داد: مشوق‌ها از طریق کمیته‌های دانشجویی تعیین می‌شوند، به این صورت که ما افرادی را که قبلا استعمال دخانیات را انجام می‌دادند و حالا ترک کرده‌اند؛ به عنوان مشوق معرفی خواهیم کرد. ما فرآیند ترک را هم در نظر گرفته‌ایم و مراکز بهداشت‌مان هم در این زمینه کاملا فعال هستند و آماده سرویس‌دهی خواهند بود. همچنین در بحث مشوق‌ها ما از پیشنهادات دانشجویان تا آنجایی که قابلیت عملی شدن را دارد، استفاده خواهیم کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: برای دانشگاه تهران و محیط‌های علمی حتی یک نفر هم که استعمال دخانیات کند، زیاد است. ما آمار دانشجویان دانشگاه تهران که سیگار می‌کشند را داریم و این عدد قطعا به نسبت جامعه خیلی کم است، ولی برای این که این تعداد کمتر شود و به دانشگاه بدون دخانیات برسیم؛ بیشتر تلاش خواهیم کرد.

وی در خصوص اجرایی شدن این طرح در دیگر دانشگاه‌ها گفت: خوشبختانه در حال حاضر برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه همدان با توجه به اینکه پس از ما وارد طرح شده حالا توانسته‌اند، آن را به مرحله اجرا برسانند. ما هم خوشحال هستیم که وزارت علوم طرح ما را به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ کرده و دیر یا زود تمام دانشگاه‌ها در راستای این طرح  حرکت خواهند کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: با توجه به این‌که طرح "دانشگاه عاری از دخانیات" مستقیما بر سلامت دانشجویان تاثیرگذار است و همچنین ما به دنبال توسعه و جا انداختن یک معروف در جامعه دانشگاهی هستیم از این رو قطعا آن وجدان دانشجویی به ما کمک خواهد کرد تا طرح دانشگاه عاری از دخانیان بهتر اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز