خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

قوانین در حوزه کالاهای آسیب‌رسان به سلامت، بازدارنده نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۸۰۷

به دلایل مختلفی نمی‌توانیم جلوی تولید کالاهای آسیب رسان به سلامت را بگیریم / حتی اگر خلیج فارس را هم تبدیل به طلا کنیم در دراز مدت از پس هزینه های درمان بر نخواهیم آمد.

وزیر بهداشت با اشاره به هزینه های سنگین درمان بیماری‌ها، بر ضرورت آموزش پیشگیری از بیماری ها به مردم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی صبح چهارشنبه در سومین کنگره آموزش بیمار و خودمراقبتی با تاکید بر نقش آموزش در توانمندسازی جامعه در برابر بیماریها گفت: یکی از موارد مهم سیاست‌های مقام معظم رهبری، توانمندی جامعه در مقابله با بیماری‌هاست و به نظر می‌رسد که این کنگره در راستای اجرای این سیاست است.

وی با عنوان این مطلب که در حوزه توانمندسازی مردم کارهای پراکنده زیادی را ممکن است انجام داده باشیم که متمرکز و فراگیر نبوده است، افزود: بارها گفته‌ایم که پیشگیری مقدم بر درمان است و مکرر شنیدید که حتی اگر خلیج فارس را هم تبدیل به طلا کنیم در دراز مدت از پس هزینه های درمان بر نخواهیم آمد. بنابراین باید به بحثپیشگیری توجه بیش از پیش شده و به مردم آموزش داده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به دلایل مختلفی نمی‌توانیم جلوی تولید کالاهای آسیب رسان به سلامت را بگیریم.

وی ادامه داد: قوانین در حوزه کالاهای آسیب رسان به سلامت، بازدارنده نیست، بطور مثال در موضوع ساده سیگار، بسیاری از کشورها موفق عمل کرده اند اما ما نتوانسته ایم کاری کنیم.

به گفته وی با آگاه سازی مردم و وضع تعرفه‌های جدی و بازدارنده می توان، جلوی کالاهای آسیب رسان به سلامت را گرفت اما در مورد تعرفه ها نتوانسته‌ایم اقدامی انجام دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش انجمن‌های پزشکی در آگاهی بخشی به مردم، گفت: متاسفانه انجمن‌های علمی ما همت کوتاهی دارند البته به استثنای بعضی از آنها. در دنیای امروز بسیاری از خدمات را انجمن‌ها ارائه می‌دهند تا مردم قبل از اینکه بیمار شوند آگاهی یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز