خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر علوم در کمیسیون دایمی شورای عالی عتف تصویب شد؛

تمرکز کمیسیون‌های تخصصی شورای عتف برای حل ۵ چالش ملی

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۱۸۸

در نشست کمیسیون دایمی شورای عالی عتف که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزارشد؛ مصوب شد که فعالیت‌های کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف پیرامون یافتن راهکار و ارائه راه‌حل برای پنچ چالش ملی کشور متمرکز شود.

به گزارش ایلنا، براساس تصویب کمیسیون دایمی شورای عالی عتف در عصر چهارشنبه، فعالیت های کمیسیون های تخصصی این شورا حول حل پنچ چالش ملی کشور شامل، «بهینه سازی انرژی»، «ایمنی و حمل نقل جاده ای»، «آب»، «محیط زیست و سلامت مردم» و «چالش های اجتماعی» ساماندهی می شود.

همچنین براساس تصویب نشست امروز کمیسیون دایمی شورای عالی، تعداد کمیسیون های تخصصی این شورا از ۱۲ به ۱۰ کاهش می باید و بر اساس این مصوبه، کمیسیون حقوقی و قضایی با کمیسیون مدیریت، اقتصاد و بازرگانی و کمیسیون علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر با کمیسیون فرهنگ، هنر و تمدن ادغام می شوند.

مسعود برومند در این نشست گفت: افق مطلوب برای شورای عالی عتف این است که بودجه پژوهشی دستگاههای اجرایی پس از ارائه و تصویب در کمیسیون های تخصصی این شورا و طی مراحل کارشناسی به سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا بودجه پژوهشی به طرز صحیح و در جهت حل مشکلات کشور و با ماموریت مشخص هزینه شود.

وی افزود: با بازنگری که در ارکان و ماموریت های کمیسیون های تخصصی صورت گرفت این کمیسیونها در دو بخش آینده نگاری ملی و بازنگری عملکرد گذشته، فعالیت خواهند کرد و نتیجه را تا پایان تیرماه هرسال به کمیسیون دایمی ارائه خواهند کرد تا پس از بحث های کارشناسی و تصویب، روند قانونی خودرا طی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز