خبرگزاری کار ایران

بادامچی به ایلنا خبر داد؛

تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به طرح خدمات کشوری/ طرح تشکیل وزارت مدیریت بحران از دستور کار خارج شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۲۸۶

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیته‌ای تلفیقی برای کار کارشناسی در خصوص موضوع مدیریت خدمات کشوری تشکیل دادیم که اقدامات همزمان آن با کمیسیون اجتماعی به پیشبرد سریعتر اهداف کمک می‌کند و قرار است این کمیته موضوع را کارشناسانه‌تر بررسی کند. همچنین قرار براین شد که جلسات کمیسیون و کمیته تلفیقی افزوده شود.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون اجتماعی اظهار داشت: جلسه امروز دو دستور کار داشت یکی از آنها طرح ادغام سازمان اورژانس ، مدیریت بحران و هلال احمر بود که هر سه این سازمان‌ها در کنار هم تشکیل یک وزارت به عنوان وزارت مدیریت بحران دهند .

وی افزود: در واقع قرار بود این سه نهاد در کنار یکدیگر تشکیل وزارت مدیریت بحران بدهند که این طرح به امضاء ۴۰ نفر از نمایندگان رسیده بود. اما به دلیل مغایرت آن با برنامه ششم توسعه، اصل ۷۵ قانون اساسی و برنامه سیاست‌های کلی نظام این طرح رد شد .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع مغایرت اصلی این طرح در خصوص این بود که در اصل ۷۵ قانون اساسی و برنامه ششم توسعه اشاره شده از عریض و طویل شدن دولت و وزارتخانه‌ها و سیستم‌های اداری جلوگیری شود. به همین دلیل این طرح از دستورکار کمیسیون خارج شد.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر کمیسیون اجتماعی طرح مدیریت خدمات کشوری بوده و ۵۰ درصد وقت کمیسیون به آن اختصاص داده شده است، اضافه کرد: هر جلسه از کمیسیون به این موضوع اختصاص داده می‌شود و ما کارشناسان و متخصصان زیادی را برای رسیدگی به این موضوع جمع آوری کردیم چرا که موضوع سنگین است و نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

بادامچی از تشکیل کمیته‌ای تلفیقی برای کار همزمان با کمیسیون اجتماعی خبرداد و گفت: کمیته‌ای تلفیقی برای کار کارشناسی در خصوص موضوع مدیریت خدمات کشوری تشکیل دادیم که اقدامات همزمان آن با کمیسیون اجتماعی به پیشبرد سریعتر اهداف کمک می‌کند و قرار است این کمیته موضوع را کارشناسانه‌تر بررسی کند. همچنین قرار براین شد که به جلسات کمیسیون و کمیته تلفیقی افزوده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز