خبرگزاری کار ایران

آغاز سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان برگزیده از فردا

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۴۲

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور را که از فردا شروع می‌شود را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علی رمضانی در نشستی خبری به مناسبت برگزاری سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور با بیان اینکه نزدیک به شش میلیون و ۱۷۴ هزار نفر - رشته دانش آموز در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت می‌کنند و از این حیث بزرگترین جشنواره است گفت: حیف است این ذخایر و گنجینه ها که اغلب از مناطق روستایی‌اند دیده نشود، به همین علت مسابقات را در پایتخت برگزار می‌کنیم تا اطلاع رسانی گسترده‌تر باشد.

وی افزود: مسابقات را از  ۱۸ تا ۲۲ مرداد برای پسران و از ۲۵ تا ۲۹ مرداد برای دختران در تهران و اردوگاه باهنر برگزار می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین ظرفیتی که می‌توانیم در بخش مهارت آموزی و کارآفرینی داشته باشیم در همین مسابقات وجود دارد به نحوی که هر کدام از دانش آموزان با یک مهارت آشنا شده و می‌توانند در طول زندگی از آن بهره مند شوند گفت: ادامه مسیر تعدادی از دانش آموزان شرکت کننده ما در همین مسابقات نقش می بندد.

رمضانی افزود: هدف ما این است که دانش آموزان همدیگر را بشناسند، با توانمندی یکدیگر آشنا شده و رسالت تامین و گسترش مهارت آموزی دانش آموزی را در سراسر کشور اشاعه دهند. باید یاد بگیرند با یکدیگر مشارکت کنند، مسولیت پذیر باشند و با هم تعامل کنند. برخی از این دانش آموزان از سنشان بالاتر و بهتر عمل می‌کنند اما دیده نمی‌شوند و اغلب دانش آموزان مناطق محروم هستند.

وی با بیان اینکه حدود دو هزار دانش آموز در مرحله کشوری این مسابقه شرکت می‌کنند گفت: انتظار داریم در مسابقات فرهنگی هنری وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به کمک آموزش و پرورش بیایند. اگر این مسابقات را در برخی مناطق برگزار نکنیم یک دانش و فن و هنر سنتی به کلی از بین می برد و نسل جدید به سراغ آن نمی روند. ما به علت محدودیت منابع مالی کمتر می‌توانیم از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم. نزدیک ۷۰۰ رشته هنری وجود دارد که ما فقط ۵۰ رشته را در این مسابقات وارد کردیم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منابع مالی این مسابقات به سختی تامین می‌شود اظهار کرد: اگر باور داریم آینده در دستان این نوجوانان است شایسته است که سرمایه گذاری کنیم. برای این جشنواره چند هزار جلسه برگزار شده که ۱۴۴۰ جلسه در مناطق و ۱۲۸ جلسه در استان ها و ۵۲ جلسه در ستاد بوده است.

رمضانی رشته های جشنواره را اعلام کرد و گفت: شعر، داستان نویسی مقاله کتابخوانی نقد ادبی، وبلاگ نویسی بازی های یارانه ای و نشریه الکترونیکی،

تئاتر صحنه ای و عروسکی، نمایشنامه خوانی، نقالی، فیلم کوتاه، نساجی، سفال و سرامیک، حجم سازی، طراحی، آبگینه، خوشنویسی، نقد هنری، طراحی، عکاسی گرافیک، پوستر، کاریکاتور، سرود گروهی و همگانی، کرال فرهنگیان، تک نوازی، همنوازی و تک خوانی از حمله رشته های مسابقات هستند.

وی افزود: مجموعه شرکت کنندگان ۶ میلیون و ۱۷۴ هزار نفر رشته هستند که از این تعداد در گروه هنرهای نمایشی ۱۳۳ هزار و ۲۴۷ نفر رشته، در هنرهای آوایی ۳ میلیون نفر رشته، در گروه ادبی و پژوهشی ۵۵۹ هزار نفر رشته، در

گروه هنرهای دستی حدود ۲ میلیون نفر رشته و در گروه رسانه و فضای مجازی ۳۰ هزار نفر رشته قرار دارند.

 

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مجموع آثار ۴۶۷۰ مورد بوده است که ۵۰۲ مورد در حوزه نمایش، ۹۶۰ مورد در حوزه آوایی، ۶۷۶ مورد در حوزه ادبی، 2185 مورد در حوزه نمایشی و ۳۲۴ مورد در حوزه رسانه بوده است عنوان کرد: از مجموع آثار واصله به دبیرخانه ۱۹۱۶ نفر به مسابقات کشوری راه یافته‌اند و آمار نهایی راه یافتگان به مرحله پایانی مسابقات ۱۹۱۶ نفر است.

رمضانی با بیان اینکه در روز افتتاحیه جشنواره از ۲۴ کتاب حوزه فرهنگی هنری رونمایی می‌شود گفت: در تولید محتوا برای دانش آموزان دچار ضعف هستیم. امسال ۲۴اثر تولید شد که رونمایی میشود. از این تعداد هفت کتاب شامل معرفی آثار برگزیدگان است. ۳۰ کارگاه آموزشی در جشنواره برگزار می‌شود. همچنین افتتاح نگارخانه با بیش از ۳۰۰ اثر در نگارخانه فرهنگستان هنر در روز ۱۹ مرداد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه به این موضوع ورود کرده و نهادهایی چون شهرداریها ظرفیتهای خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند گفت: خراسان رضوی، فارس و اصفهان بالاترین آثار ارسالی را داشته‌اند. تشویق این دانش آموزان می‌تواند در تعیین مسیر زندگی شان بسیار اثرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه فعالیتهای ما مدرسه محور هستند گفت: برگزاری جشنواره تاکیدی بر حمایت از توانمندی های دانش آموزان است. برخی دانش آموزان تصمیم دارند زندگی حرفه‌ای خود را در مسیرهای هنری دنبال کنند.

رمضانی ادامه داد: کل بودجه مصوب ما برای فعالیتهای فرهنگی در یکسال بیش از ۱۰ میلیارد تومان نمی‌شود. باید حداقل برای یکسال ۱۰۰ هزار تومان برای هر دانش آموز هزینه کنیم که اینگونه نیست و دولت به علت مسائل اقتصادی نمی‌تواند کمک قابل توجهی کند و لازم است مشارکت اولیاء و خیرین را در این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز