خبرگزاری کار ایران

غلامی مطرح کرد:

تاکید ویژه‌ بر توسعه ورزش دانشجویی در برنامه‌ریزی‌های وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۴۸۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین افتتاحیه چهاردهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان سراسر کشور در شیراز گفت: در برنامه‌ریزی‌های وزارت علوم و حوزه معاونت دانشجوئی تاکید ویژه‌ای برای توسعه ورزش دانشجوئی شده است و امیدوارم هر ساله شاهد گسترش این نوع ورزش‌ها در کشور باشیم.

به گزارش ایلنا، غلامی در این آئین اظهار داشت: در دانشگاه‌ها باید به ورزش دختران توجه ویژه‌ای شود؛ محدودیت‌های امکاناتی مانع این نباشد که سهم ورزش دختران مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

وی با قدردانی از مسئولان در استان فارس و دانشگاه شیراز برای فراهم کردن مقدمات برگزاری مهم‌ترین رویداد فرهنگی و ورزشی دانشجویی کشور، گفت: ورزش در دانشگاه‌ها توام کردن سلامت جسم و روان با شرایط دانش آموختگی و دانشجویی است.

وزیر علوم تصریح کرد: ویژگی‌های هر جوینده علمی ایجاب می‌کند در سلامت و صحت جسم و روان این تلاش را انجام دهد؛ لذا ورزش در حوزه دانشجویی ارزشمند است.

وی با آرزوی موفقیت برای تیم‌های ورزشی و مربیان شرکت‌کننده در این المپیاد ورزشی گفت: برگزاری چنین المپیادهایی برای دختران دانشجو که از امروز آغاز شده و چه برای پسران که در روزهای آینده کلید خواهد خورد به صورت ویژه مورد توجه وزارت علوم قرار دارد.

دکتر غلامی خطاب به مسئولان گفت: درخواست دارم که شرایط را برای ورزش‌های همگانی بیش از پیش فراهم کنید و اگر از نیازهای جوانان در عرصه‌های ورزشی حمایت شود قطعاً در سطح بین‌المللی نیز شاهد بلند آوازه‌تر شدن نام ایران خواهیم بود.

وزیر علوم با اشاره به اینکه بارها پرچم ایران توسط جوانان دانشجو در سطح جهان برافراشته شده است خاطرنشان کرد: لازم است در دانشگاه ها به ورزش دختران توجه ویژه‌ای شود و نباید محدودیت‌ها خصوصاً به لحاظ مالی در این مساله تاثیرگذار باشد.

چهاردهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور شامگاه جمعه ۲۹ تیرماه با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری، استاندار فارس و مسئولان استانی در زمین چمن دانشگاه شیراز رسماً آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز