خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا:

حذف کنکور یک تکلیف قانونی است/ برخی از روی احتیاط در کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه‌ها شرکت نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۳۸۸

وزیر علوم تحقیقات و فن آوری گفت: مقام معظم رهبری به بحث کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها بسیار تاکید دارند بنابراین باید مسئولان دانشگاه‌ها این فضا را طوری ترتیب دهند که اگر صحبتی پیش می‌آید خدایی نکرده برای گوینده آن‌ها نگرانی ایجاد نشود.

منصور غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره اظهارات برخی از روسای دانشگاه‌ها که عدم اطمینان از آزادی بیان را علت پانگرفتن کرسی‌های آزاد اندیشی بیان کرده‌ بودند، گفت: تعداد زیادی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها برگزار کرده‌ایم اما این مساله که احیانا در بعضی از دانشگاها برخی از افراد از روی احتیاط در این نشست‌ها شرکت نمی‌کنند به معنای آن نیست که تصورات آنان واقعی است.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری به بحث کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها بسیار تاکید دارند بنابراین باید مسئولان دانشگاه‌ها این فضا را طوری ترتیب دهند که اگر صحبتی پیش می‌آید خدایی نکرده برای گوینده آن‌ها نگرانی ایجاد نشود.

غلامی با بیان اینکه برخی از روی احتیاط در کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه‌ها شرکت نمی‌کنند، ادامه داد: معتقدم باید کم کم این تصورات برداشته شود.

وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که گفته می‌شود سازمان سنجش تمایلی برای حذف کنکور ندارد و مقدمات آن را فراهم نمی‌کند؛ نظر شما درباره این اظهارات چیست؟ عنوان کرد: حذف کنکور یک تکلیف قانونی است و مهلتی هم داده شده  که تا پایان ۹۷ این اتفاق بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به این که لازم است دانش آموزان در پایان دوران دبیرستان خود بدانند بر اساس چه روشی باید به دانشگاه راه پیدا کنند قطعا این مدت باید تمدید شود، آموزش و پرورش زمینه‌ بررسی این طرح را آغاز کرده است.

غلامی افزود:  دانشگاه‌ها هم بر روی شاخص های لازم برای سنجش گزینش یا انتخاب دانشجو برای ورود به رشته‌های پر طرفدار کار می‌کنند که امیدواریم به یک مدل جدید و خوب برای پذیرش دانشجو ختم شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: زمان تحقق این امر بستگی به اعلام نظر نهایی، گروهی دارد که مسئولیت بررسی این طرح را به عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز