خبرگزاری کار ایران

در استودیو الفبای آموزش و پرورش مطرح شد؛

توضیح درباره امنیت سامانه ثبت نمرات دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۳۳

یکی از شرکت های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: نرم افزار فارسی پایه اول تا ششم ابتدایی آماده است و تا چند روز آینده به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان و والدین قرار می‌گیرد. همچنین نرم افزار ریاضی را تا شهریور آماده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید حجتی در نشست خبری که صبح امروز در استودیو الفبای آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: طبق قرار دادی که با وزارت آموزش و پرورش داریم شروع به ساخت دو سامانه برای پرسنل و دانش آموزان کردیم. در سال ۹۵حدود ۱۴ میلیارد ریال سود و در سال ۹۶ حدود ۱۶ میلیارد ریال سود داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم با همین روند برای صندوق دخیره فرهنگیان سودآوری کنیم.

وی عنوان کرد: از واسط سال ۹۶ واحد A & D را از نخبگان کشور تشکیل دادیم که خروجی آن تدوین کتاب فناوری‌های نوین در حوزه آموزش و یادگیری شد.

حجتی گفت: این نرم‌افزارها می‌تواند به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های فیزیک، شیمی و آناتومیک کمک کند تا آزمایشگاه‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم، زیرا برگزاری آنان برای مدارس هزینه‌بر است. همچنین  از معلمان تقاضا می‌کنیم برای تهیه سناریو بازی‌ها کمک‌رسان باشند، زیرا در حال تهیه اپلیکیشن و کتاب‌های کمک آموزشی هستیم که می‌تواند برای دانش‌آموزان موثر باشد.

وی درباره بحث امنیت سامانه‌های ثبت نمرات دانش آموزان گفت: در بخش امنیت سامانه ها ما همکاری تنگاتنگی با حوزه فناوری اطلاعات و سنجش و حراست آموزش و پرورش داریم. سامانه ای تحت عنوان «امین» اوایل سال گذشته راه اندازی شد که بررسی و تایید نمراتی که در سال گذشته وارد سامانه شده را به عهده دارد و امکان جعل را به صفر می رساند. در واقع بعد از ثبت نمرات در سامانه، سامانه امین یک بار دیگر آنها را بررسی و تایید نهایی می کند.

او گفت: ما با وزارت آموزش و پرورش درباره به روزرسانی سامانه پرسنلی و دانش‌آموزی قرارداد داریم. نرم افزار فارسی پایه اول تا ششم ابتدایی آماده است و تا چند روز آینده به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان و والدین قرار می‌گیرد.همچنین نرم افزار ریاضی را تا شهریور آماده می‌کنیم.

حجتی در پایان اظهار داشت: در حوزه سامانه جامع دانش‌آموزی نرم‌افزارهایی را برای معلمان طراحی کرده‌ایم تا نمرات را ثبت کنند اما فعلا در حال به روز رسانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز