خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

برای دوره‌های تابستانی فشار مالی کمتری به اولیا وارد شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۹۷۹

وزیر آموزش و پرورش گفت: دوره‌های تابستانی باید متناسب با نیازهای فردی، ذوق و سلیقه بچه‌ها تنظیم شود. همچنین از حیث هزینه‌ها باید نهایت تلاش شود تا فشار کمتری به اولیا وارد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد بطحایی در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر کشور که در کانون پرورشی سلمان فارسی برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین عوامل موثر در نظام آموزشی زمان و ایام برنامه های پرورشی است. گله همکاران ما همواره این است که ساعات آموزشی بسیار فشرده است و معلم خیلی مسلسل وار باید مطالب را برای دانش آموزان مرور کند.

وی ادامه داد: ما تلاش می کنیم این مشکل را کاهش دهیم، زیرا مطالب آموزشی گسترده ولی زمان کم است. باید اجازه دهیم معلم فرصت تمرین مهارت ها را پیدا کند و آن بعد پرورشی را در کنار آموزشی انجام دهد، این کار به تدریج در حال انجام است. همچنین دانش آموز باید مجال گفتگو و معلم نیز مجال آموزش این مهارت را داشته باشد. تلاش می کنیم این کار را انجام دهیم ولی کند پیش می رود و درگیر مسائل مربوط به پایه دوازدهم هستیم.

بطحایی افزود: باید به سمتی برویم که مدرسه محل دوم زندگی دانش آموز شود. ضمن اینکه در حال حاضر مساله جدی ما در پایه دوازدهم هم همین است که دانش آموز باید در هفته 35 ساعت در مدرسه باشد تا خودش را برای کنکور آماده کند و از طرفی برای امتحان نهایی آماده شود، اما ما تلاش می کنیم این 35 ساعت را به 24 ساعت در هفته برسانیم تا فشار بر آنها کم شود. تلاش می کنیم تا کنکوری که تمام ساحت های آموزشی را تحت تاثیر قرار داده اصلاح شود.

او ادامه داد: همچنین تلاش می کنیم کاستی های اوغات فراقت که در طول سال است را در تابستان جبران کنیم. اگر بتوانیم منابع لازم را برای این مدت فراهم کنیم فرصت خوبی است تا آن را جبران کنیم. خصوصا در مدارس دو شیفته زمان بسیار کم است و چطور می توان از معلم فیزیک و زیست شناسی و ... خواست تا مهارت های دیگر را به دانش آموزان تدریس کنند از این رو ما به ایام فراغت به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم.

بطحایی اشاره کرد: 22 هزار پایگاه امسال به 32 هزار پایگاه رسیده و این خوشحال کننده است، از طرفی تمام ارگان ها و نهادها در این راستا کمک می‌کنند این همگرایی فصل جدیدی از همکاری را موجب شده است.فصل تابستان نه به عنوان ایام فراغت بلکه به عنوان ایامی جهت جبران کاستی هاست.دوره های تابستانی باید متناسب با نیازهای فردی، ذوق و سلیقه بچه ها تنظیم شود. همچنین از حیث هزینه ها باید نهایت تلاش شود و فشار کمتری به اولیا وارد شود. دوره های تابستانی باید به نحوی باشد که بچه ها با نشاط در آن شرکت کنند نه به اجبار.

گفتنی است، در ادامه این برنامه وزیرآموزش و پرورش به همراه معاون پرورشی و فرهنگی از مرکز بازی‌های رایانه ای این کانون را افتتاح و از دیگر بخش‌ها بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز