خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

اوقات فراغت منحصر به ایام تابستان نیست

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۹۹۷

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت در 5 محور شامل مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت‌های فرهنگی، هنری و فعالیت‌های نشاط آور و شادی بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و مهارت‌های ورزشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر کشور عنوان کرد: اوقات فراغت منحصر به تابستان نیست. اوقات فراغت را در دو مرحله یکی در طول سال و همچنین در ایام تابستان خواهیم داشت که نقطه عطف برنامه های اوقات فراغت ایام تابستان است. تفاوت این اوقات فراغت به نسبت سالهای گذشته این است که برای رشد و استعدادیابی دانش آموزان تلاش می‌کنیم.

او با اشاره به 5 محور برنامه های اوقات فراغت گفت: برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت در 5 محور شامل مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت‌های فرهنگی، هنری و فعالیت‌های نشاط آور و شادی بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و مهارت‌های ورزشی می شود.

او افزود: ما هدفمان این است که دانش آموزان در این ایام علاوه بر آموزش مهارت بر اساس حمایت از کالای ایرانی فعالیت کنند.

کاظمی با اشاره به تعداد پایگاه های سراسر کشور اعلام کرد: در سال ۹۵، ۲۲هزار و ۴۷۷ پایگاه داشتیم که این رقم در سال ۹۶ به ۳۱هزار و ۳۹ پایگاه رسید که ۲۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. تعداد پایگاه‌های تابستانی در سال ۹۷ به ۳۳هزار پایگاه متشکل از همه دستگاه‌های متولی اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌رسد.

او اضافه کرد: براساس آمار اعلام شده تعداد دانش‌آموزان جذب شده در پایگاه‌های تابستانی در سال ۹۵، ۴میلیون و ۲۲۳ هزار و ۴۸۳ نفر برنامه بوده و این تعداد در سال ۹۶ به ۴میلیون و ۲۷۵هزار و ۹۰۳ نفرـ برنامه رسیده است. پیش‌بینی وزارت آموزش و پرورش برای امسال رسیدن این عدد به حدود ۵ میلیون نفر ـ برنامه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز