خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

همه مدارس باید حداقل یکبار در سال نظارت شوند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۹۵۹

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: از سال تحصیلی جدید، معلمان دوره ابتدایی باید دارای کارت صلاحیت حرفه‌ای باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی زینی‌وند، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: جایگاه ویژه آموزش و پرورش در جامعه، موجب شده افراد دغدغه‌مند نسبت به معلم و دانش‌آموز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: حضور موسسان با حب و بغض و اظهارنظرهایی ناسنجیده همراه بوده است، اما به رغم مشکلات با بالندگی این مجموعه مواجه بوده‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش به دو روند راهبردی و عملیاتی اشاره کرد و گفت: سعی کرده ایم در سیاستهای راهبردی از  ابزارهای نوین جهت دستورالعمل نظارت جامع استفاده کنیم که این ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در این دستورالعمل ۴ سطح ارزیابی پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: این ۴ سطح شامل خودرارزیابی، ارزیابی منطقه‌ای، ارزیابی استانی و ارزیابی ستاد است و باید همه مدارس حداقل یکبار در سال نظارت شوند.

او با بیان اینکه هدف از نظارت، کنترل و مدیریت است، گفت: نظارت در مناطق ۴سطح دارد؛ سطح اول، نظارت کارشناسان از مدارس است؛ سطح دوم ناظرین استانی هستند که متناسب با موضوع فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص طرح ناظرین استانی گفت؛ در همین راستا طرح ناظرین مقیم استانی را در سطح کشور کلید می‌زنیم که در قالب سامانه‌ای فعالیت می کنند؛ همه فرایندها در قالب سامانه نرم‌افزاری است و از بازدید های سنتی فاصله گرفتیم.

او تأکید کرد: از سال تحصیلی جدید، معلمان دوره ابتدایی باید دارای کارت صلاحیت حرفه‌ای باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز