خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با ایلنا:

استفاده فرهنگیان از خدمات رفاهی ثبت می‌شود/ خدمات رفاهی فرهنگیان قابل قیاس با سایر دستگاه‌‌ها نیست

معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرهنگیان با اجرای طرح یکپارچه‌سازی خدمات رفاهی دارای شناسنامه رفاهی می شوند، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح همه خدمات ارائه شده، در یک شناسنامه ثبت می‌شود تا عدالت برقرار شود.

اکبر حاجیلو معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه قبول داریم؛ خدمات رفاهی که به فرهنگیان ارایه می‌شود، در مقایسه با سایر دستگاه‌ها در سطح پایین‌تری قرار دارد، گفت:از سوی دیگر فرهنگیان از این خدمات به صورت مساوی نیز بهره مند نمی‌شوند.

معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از فرهنگیان از این خدمات بیشتر بهره‌مند می‌شود و تعدادی کمتر. به طور مثال وام بانک ملی برای 240 هزار نفر فرهنگی پیش بینی شده است؛ در حالی که جامعه آماری ما حدود 1 میلیون نفر است.

حاجیلو تصریح کرد: استفاده فرهنگیان از خدمات رفاهی باید در جایی ثبت و ضبط شود؛ به طور مثال به علت محدودیت مراکز رفاهی، برخی فرهنگیان از این مراکز بهره مند می‌شوند و برخی دیگر بی‌بهره می‌مانند. بنابراین باید شرایط به گونه‌ای شود که فرهنگیان در نوروز و تابستان بتوانند از این مراکز استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان با اجرای طرح یکپارچه‌سازی خدمات رفاهی، فرهنگیان دارای شناسنامه رفاهی می‌شوند، خاطرنشان کرد: در بحث یکپارچه‌سازی، طرحی را قرار است؛ آماده کنیم که بر اساس آن همه خدمات ارائه شده، در یک شناسنامه ثبت می‌شود تا عدالت برقرار شود.

حاجیلو با اشاره به طرح جدید بیمه‌ای آموزش و پرورش برای فرهنگیان، گفت: در حال حاضر 4 بسته بیمه‌ای را تهیه کرده‌ایم که به ادارات کل ارسال شده است، در حال حاضر ادارات از طریق سامانه‌های استانی این اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهند که با کدام یکی از این بسته‌ها موافق هستند. ادارات کل حداکثر تا 20 اردیبهشت فرصت دارند، نظرات فرهنگیان را در سامانه ها ارسال کنند.

 

کد خبر : ۲۶۳۴۸۳