خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

جریانِ انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان باید در سایر بخش ها گسترش یابد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۱۴۷

وزیر آموزش و پرورش در جمع منتخبین صندوق ذخیره فرهنگیان انتخابات اعضای هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان را نوعی جریان سازی برای تقویت مشارکت معلمان در سیستم سازی دانست و بر توسعه آن برسایر بخش ها تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمدبطحایی در جمع اعضای منتخب استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: آغاز انتخابات هیئت امنا با نگرانی های بسیاری همراه بود، اما امروز خوشحالم که ۳ نفر از اعضای هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان با رأی مستقیم فرهنگیان انتخاب می شوند.

وی نیروی انسانی را مهم ترین عامل تحول در هر سیستم و سازمانی دانست و تصریح کرد: باتوجه به اینکه وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان هاست، ‌منابع انسانی در این دستگاه به مراتب با اهمیت تر از سایر دستگاه ها و سازمان هاست.

بطحایی ادامه داد: هرچند تجهیزات، فضا وسایر امکانات در تحول نقش دارند، اما اهمیت نیروی انسانی قابل قیاس با سایر عوامل نیست.

وی با اشاره به اندیشه های صاحب نظران تربیتی، خاطرنشان کرد: دانش و مهارت های لازم و داشتن انگیزه لازم برای به کارگیری مهارت ها، ۲ عامل اساسی و اصلی تحول در هر مجموعه است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حاشیه دیدار با معلمان در هفته قبل اذعان کرد: ایشان بر اجرای سند تحول تأکید کردند.

وی ادامه دا: تا زمانی که معلمان ۲ ویژگی دانش و مهارت را نداشته باشند، تحولی صورت نمی گیرد، کشورهای پیشرفته، همچنین ۲ ویژگی یعنی داشتن صلاحیت و مهارت و  داشتن انگیزه به کارگیری مهارت تحولاتی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد کردند و برای توسعه دست یافتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز