خبرگزاری کار ایران

رسولی:

سامانه شفافیت روزبه‌روز کامل تر مى‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۲۵۲

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران از تکمیل سامانه شفافیت شهرداری تهران خبر داد و تاکید کرد: هرگونه خرید، فروش و اجاره در قالب مزایده و مناقصه که بین شهرداری و اشخاص ثالث حقیقی و حقوقی منعقد می‌شود، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، حسن رسولی درباره راه‌اندازی سامانه مناقصه‌ها و مزایده‌ها در شهرداری تهران گفت: این اطلاع‌رسانی کار جدیدی نیست و براساس قانون لازم‌الاجرا است.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های دولتی و عمومی غیردولتی از جمله شهردارى‌‌‌ها، باید براساس قانونی که در مجلس هفتم تصویب شد، مناقصه‌ها و مزایده‌های مربوط به دستگاه خودشان را در دسترس عموم قرار دهند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه قانون، دستگاه‌ها را موظف کرده که آگهی مزایده‌ها و مناقصه‌هاى خود را از طریق سایت به اطلاع عموم برسانند، اظهار داشت: مثلاً شهرداری تهران قصد نگهداری فضای سبز منطقه 20 را دارد یا وزارت راه و شهرسازی می‌خواهد پروژه برقی کردن راه‌‌آهن تهران - مشهد را به مناقصه بگذارد؛ در این حالت آن سازمان‌ باید مناقصه خود را آگهی کند تا همه پیمانکاران واجد صلاحیت، بتوانند از آن مطلع شده و در مناقصه شرکت کنند.

رسولی با توضیح اینکه آنچه که محمدعلی نجفی عمل کرد و شورا از او خواست، فراتر از یک اطلاع‌رسانی بود، تصریح کرد: سامانه شفافیت به عنوان یک درگاه اطلاع‌‌‌رسانی داراى شفافیت، نه فقط عنوان مزایده و مناقصه، بلکه سایر مراحل مرتبط با مناقصه‌ها و مزایده‌های بیش از یک میلیارد تومان شهرداری را منتشر کرده است.

وی با اعلام اینکه سامانه شفافیت به زودی تکمیل می‌شود و موارد مربوط به واگذاری املاک هم در این سامانه قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این سامانه از فراخوان اولیه تا تعیین پیمانکاران واجد شرایط و اعلام قیمت برندگان با ارائه تمامی مشخصات طرف قرارداد شهرداری تهران به صورت شفاف وجود دارد.

رئیس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران، اطلاع‌رسانی درباره قراردادها و نیز مزایده‌ها و مناقصه‌ها را راهکاری برای ایجاد شفافیت و جلوگیری از انحصار و رانت عنوان کرد.

به گفته رسولی، از این طریق امکان رقابت و حضور همه واجدان شرایط در این مناقصه‌ها فراهم می‌شود و همچنین علاوه بر سازوکارهای نظارتی شورای شهر و شهرداری، شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر بر روند اداره شهر نظارت دارند.

وی ادامه داد: مردم با دسترسی به این اطلاعات اگر با سوء جریانات مالی یا معاملاتی مواجه شوند، مى‌‌‌توانند به عنوان شهروند و با استفاده از حقوق شهروندی شان بر تخلفات احتمالى نظارت داشته باشند و آن را به شورای شهر و شهرداری گزارش دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از شهرنوشت، خزانه‌‌دار شورای شهر با تاکید دوباره بر اینکه همه قراردادهای شهرداری در سامانه شفاف گنجانده می‌شود، ابراز داشت: این سامانه به‌‌زودی تکمیل و واگذاری املاک به آن اضافه می‌شود. در واقع هرگونه خرید، فروش و اجاره در قالب مزایده و مناقصه که بین شهرداری و اشخاص ثالث حقیقی و حقوقی منعقد می‌شود، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز