خبرگزاری کار ایران

رسولی:

۴۰ درصد از محل منابع پایدار شهری کاسته شده است/ درخواست تجدیدنظر در قانون تجمیع عوارض و تفکیک عوارض از مالیات

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۵۴۵

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: ۴۰ درصد از محل منابع پایدار شهری کاسته شده و متولیان حوزه مدیریت شهری به فروش تراکم و امثالهم تشویق شدند. پس از شورای عالی استان‌ها و کمیسیون ویژه کلان‌شهرها در دولت درخواست می‌شود مجددا نسبت به تفکیک موضوع عوارض و مالیات اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، سید حسن رسولی در اختتامیه نشست اعضای هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور که در تالار شهر برگزار شد، گفت: اقتصاد نابسامان شهری نه تنها در هشت کلانشهر کشور بلکه ۱۲۰۰ شهر موجود در کشور وجود دارد و همه شهرها به این چالش مواجه‌اند. به همین دلیل ضرورت دارد در قانون تجمیع عوارض تجدید نظر شده و عوارض از مالیات تفکیک شود.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از سال ۶۲ حدود ۴۵ درصد منابع شهرداری‌ها از طریق کم‌های دولتی تامین می‌شد، اظهار داشت: اما بعد از آن این رقم به مرور کاهش یافت تا اینکه امروز پنج درصد درآمدهای پایدار شهرداری‌ها از محل منابع پایدار است.

رئیس کارگروه درآمدهای پایدار شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور افزود: ۴۰ درصد از محل منابع پایدار شهری کاسته شده و متولیان حوزه مدیریت شهری به فروش تراکم و امثالهم تشویق شدند. پس از شورای عالی استان‌ها و کمیسیون ویژه کلان‌شهرها در دولت درخواست می‌شود مجددا نسبت به تفکیک موضوع عوارض و مالیات اقدام کنند.

رسولی با اشاره به اینکه عوارض حوزه درآمد شهرداری و مالیات حوزه درآمد، دولت و حکمرانی است، تصریح کرد: درخواست می‌شود نسبت به پرداخت مطالبات مسلم و بدون تردید شهرداری‌ها اقدام شود. ۷۰ درصد جرایم راهنمایی رانندگی متعلق به شهرداری‌ها است اما ریالی در تهران از محل درآمدهای ناشی از جرایم راهنمایی رانندگی دریافت نشده است.

وی با اشاره به اینکه عمده فرآورده‌های سوختی در کلان‌شهرها مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس عددی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان عوارض ناشی از مصرف این منابع شامل آلودگی هوا و ترافیک به عنوان عوارض شهری از طریق مجلس، دولت و شورای عالی استان‌ها از مصرف‌کنندگان دریافت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز