خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

"قصه‌خوانی" و "قصه‌گویی" تکلیف دانش‌آموزان در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۲۲۲

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای آشتی دادن کودکان با قصه و داستان، قصه خوانی، قصه شنیدن و قصه گویی را به عنوان تکلیف نوروزی کودکانمان در ایام نوروز درنظر گرفتیم.

به گزارش ایلنا، رضوان حکیم زاده امروز در نشست خبری گفت: بررسی ها نشان داد پیک های نوروزی در تثبیت و تعمیق یادگیری چندان نقشی نداشتند. دانش آموزان در طول تعطیلات درگیر چالش‌های تکمیل پیک بودند و معمولا در آخرین ساعات تعطیلات با همراهی خانواده پیک را حل می کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۲_۹۳ دستورالعمل جدیدی تدوین شد که بر کتابخوانی، مطالعه، گفت وگو و مهارت های اجتماعی تاکید شد، گفت:  در آن سال مقرر شد استان‌ها از تولید پیک های متمرکز خودداری کنند و برنامه‌هایی برای توانمندسازی معلمان داشته باشند اما برخی معلمان توانایی تولید تکالیف نوروزی را نداشتند و به دلیل ذیق وقت و فشرده بودن زمان، رونویسی و کپی و تکثیر تمارین را جایگزین کنند.

حکیم‌زاده افزود: تصمیم بر این شد؛ که برای آشتی دادن کودکان با قصه و داستان، قصه خوانی، قصه شنیدن و قصه گویی را به عنوان تکلیف نوروزی کودکانمان در ایام نوروز درنظر بگیریم. در ارزش های داستان به عنوان قالب اساسی شکی نیست و داستان زبان قرآن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز