خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تهرانی‌ها ۱/۵ برابر سایر ایرانیان آب مصرف می‌کنند/تصمیم جیره‌بندی آب قطعی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۰۴۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه بحران آب جدی است، گفت: استان تهران یک و نیم برابر بقیه کشور آب مصرف می‌کند و علاوه بر مردم، دستگاه‌ها نیز ملزم به صرفه‌جویی هستند.

نعمت الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه تهران با بحران آب روبروست، به خبرنگار ایلنا گفت: مصرف آب در شهر و استان تهران یک و نیم برابر بخش‌های دیگر کشور است. وقتی می‌گوییم در زمینه آب بحران وجود دارد و مسئولان و مردم در جریان شرایط جوی هستیم، پس دیگر چاره‌ای نداریم، جز آنکه رعایت کنیم.

او ادامه داد: گفته می‌شود؛ نسبت به سال‌های گذشته تهران 50 درصد دچار کمبود بارندگی است، در این شرایط باید با دقت بیشتری به مصرف آب توجه کرد با توجه به شرایط و آمار اعلام شده مصرف کنندگان باید سرانه مصرف خود را از 250 لیتر کاهش دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خصوص اقدامات انجام شده در استانداری در این رابطه تصریح کرد:‌ جدا از مصرف خانوار، بحث مصرف دستگاه‌های اجرایی هم مطرح است و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرده‌ایم سرانه مصرف خود را کاهش دهند، چرا که معضل به واقع جدی است و اگر این روال ادامه یابد، حتما باید فکری کرد.

ترکی در واکنش به سوالی درباره جیره بندی آب آشامیدنی در تهران، گفت:‌ احتمال دارد، کار به جیره‌بندی نکشد، اما اکنون که از شرایط مطلع هستیم و می‌دانیم که امکان دارد شرایط دشوار شود باید پیگیریهای لازم را انجام دهیم و مصرف آب باید کاهش یابد که این شامل مصرف آب خانوار هم می‌شود، فقط با این روند است که می‌توانیم مساله را مدیریت کرده تا انشاالله از این بحران عبور کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران همکاری‌های خود را با استانداری افزایش داده و برای اولین بار برنامه توسعه شهرداری با استانداری در میان گذاشته شده است، افزود:‌ با توجه به دستور استاندار تهران قرار شد، همگرایی میان شورای برنامه‌ریزی توسعه استان تهران و برنامه‌هایی که توسط شهرداری در دست تهیه و اجرا است، ایجاد شود تا تعاملی میان دو نهاد در راستای تهیه سند توسعه استان شکل گیرد، چرا که این سند شهرداری تهران را نیز شامل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به دو سند مهم در استان یعنی سند توسعه استان و سند آمایش استان تهران ادامه داد:‌ حضور شهرداری و شورا در مباحث مربوط به سند آمایش استان تهران الزامی است. سند آمایش کلیه مسائل، مشکلات و دغدغه‌های استان تهران را در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، تراکم جمعیت، آب و محیط زیست شامل می‌شود. این سند شرح خدمات استان تهران خواهد بود و رویکرد ما را در قالب تمام فعالیت‌های استان مشخص می‌کند و به ما خواهد گفت که برای  آینده استان تهران چه خواهیم کرد.

ترکی در واکنش به اینکه تکلیف طرح‌های جامع و تفصیلی مجموعه شهری چه می‌شود، گفت: ‌در حال حاضر تهران دو سند اصلی دارد؛ نخست سند آمایش استان و دوم سند توسعه استان که همه طرح‌ها از جمله  طرح تفصیلی، و شرح خدمات جزو آن محسوب می‌شود. سند اصلی، سند آمایش استان خواهد بود و در مرحله بعدی  آن هم سند توسعه استان تهران است که ریشه برنامه‌ریزی و پیگیری برای آینده تهران خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز