خبرگزاری کار ایران

ابتکار مطرح کرد:

اجرای طرح آموزش معلمان ساکن حاشیه دریاچه ارومیه/ کم‌تحرکی عامل اصلی بیماری در زنان

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۵۶۳

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: راه‌اندازی شبکه سینا، کار بزرگ و ارزشمندی است که در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز،‌ در دیدار با وزیر آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با تجلیل از همکاری‌های سازنده آموزش و پرورش با معاونت امور زنان و خانواده در دوره چهار ساله دولت تدبیر و امید خصوصا در موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: امید است این همکاری‌ها در دولت دوازدهم نیز ادامه یابد.

وی افزود: کتاب انسان و محیط زیست دستاورد بسیار بزرگی از همکاری‌های آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست در دولت یازدهم است که تدوین آن در مدرسه می‌تواند شادی و نشاط و اشتیاق را در دانش‌آموزان نسبت به طبیعت ایجاد کند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: راه‌اندازی شبکه تعاملی آموزش و پرورش کار بزرگ و ارزشمندی است که می‌تواند در آموزش حقوق شهروندی و همچنین تحکیم رابطه انسان و محیط زیست موثر باشد و از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

ابتکار اضافه کرد: پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل در مناطق محروم، یکی از مهمترین موضوعات مورد همکاری آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده است و مهارت‌های ارتباطی نیز باید از طریق شبکه سینا، آموزش داده شود.

وی تاکید کرد: بلوغ دختران و ارتباط با جنس مخالف از جمله موضوعاتی است که نیازمند آموزش علمی به مدیران، والدین و سپس دانش‌آموزان است که البته این آموزش باید به طرز صحیحی ارائه شود، زیرا تصیمات غلط و رفتارهای پر خطر، تخریب روحیه دانش‌آموزان را به دنبال دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: موضوعاتی مانند سلامت روحی و جسمی، مشکلات اسکلتی، اضافه وزن و کمبود ویتامین D نیازمند همکاری سه جانبه امور زنان آموزش و پرورش، معاونت تربیت بدنی و سلامت و معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور است.

ابتکار کم‌تحرکی را عامل اصلی بیماری‌ها در زنان ایرانی دانست و اظهار داشت: متاسفانه این معضل در همه رده‌های سنی جامعه زنان وجود دارد بنابراین وجود دبیر تربیت بدنی برای پایه‌های اول تا سوم دوره ابتدایی ضروری به نظر می‌رسد.

وی یادآور شد: در برخی شهرها پارک ویژه بانوان وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای تحرک و ورزش بانوان است اما در شهرهایی که این پارک وجود ندارد، پیشنهاد می‌شود شهرداری‌ها با استفاده از فضای مدارس در ساعات تعطیلی، شرایط ورزش دختران و زنان را فراهم کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در بحث آموزش در دوره ابتدایی تفاوتی بین دختران و پسران نیست و رتبه یک را داریم، اما در دوره متوسطه پوشش تحصیلی دختران کمتر از پسران است.

ابتکار افزود: طرح آموزش دختران دانش‌آموز و معلمان ساکن حاشیه دریاچه ارومیه با هدف اصلاح مصرف آب در حال اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز