خبرگزاری کار ایران

افتتاح 3 مرکز غیر دولتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در سنندج

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۳۵۹

سه مرکز غیر دولتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی روز دوشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرکز حمایتی_آموزشی کودک و خانواده با پذیرش و ساماندهی ۹۵ کودک و خانواده‌های آنان به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور و کار کودکان در خیابان و ارتقای سلامت فردی و روانی با استفاده از رویکردهای نوین و خانواده محور و در نهایت حمایت از حقوق کودکان خیابانی و حفظ منافع اولیه کودکان به ارائه خدمات می‌پردازد.

در این مرکز جلوگیری از بازماندگی تحصیلی کودکان از طریق حمایت‌های مالی و آموزشی و حرفه‌آموزی برای خانواده‌های آنان توسط روانشناسان و مددکاران اجتماعی از جمله هدف و اولویت راه‌اندازی این مرکز بیان شده است.

دیگر مرکز غیر دولتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی مرکز خانه امن به عنوان مکانی برای اسکان موقت زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت دیده است که تمامی خدمت‌گیرندگان از طریق این مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی و یا مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی ارجاع می شوند.

جامعه هدف این مرکز تحت حمایت‌های مالی و معنوی و آموزشی قرار می‌گیرند و از خدمات متخصصان و کارشناسان بهره‌مند می‌شوند.

ندای مهر دختران به‌عنوان دیگر مرکز در پیشگیری و توانمند‌سازی دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی از طریق مددکاران اجتماعی و روانشناسان به فعالیت و ارائه خدمات می‌پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز